جدیدترین ادعاهای دولت بحرین علیه ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۲ کد : ۱۹۱۶۳۴۱ سرخط اخبار

واکنش بحرین به محکومیت اقدام این کشور علیه روحانیون شیعه از سوی ایران، بازتاب لغو سفر احمدی نژاد به تایلند، کاهش صادرات نفت ایران به کره جنوبی و اظهارات رئیس رژیم اسرائیل درباره فشارها بر ایران در آستانه انتخابات، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 
جدیدترین ادعاهای دولت بحرین علیه ایران
 
به گزارش «تابناک»، در پی واکنش ایران به حمله نیروهای امنیتی بحرین به منازل روحانیون شیعه این کشور و محکوم کردن این کار از سوی ایران، دولت بحرین به سرعت به این موضع گیری پاسخ داده و مدعی دخالت ایران در امور داخلی خود شده است.

به نوشته خبرگزاری کویت، وزارت خارجه بحرین با انتشار بیانیه ای، مواضع مقامات ایرانی درباره این کشور را رد کرده و آن را مداخله ای «غیرقابل قبول» در امور داخلی دولت منامه دانسته است.

در این بیانیه، با طرح این ادعا که ایران به اعمال تهدیدات خطرناک و نیز تحریکات سیاسی، مذهبی و رسانه ای علیه بحرین اقدام می کند، به این موضوع اعتراض و ادعا شده که این امور، نشانه «طمع توسعه طلبانه ایران» نسبت به یک کشور عربی است.
 
جدیدترین ادعاهای دولت بحرین علیه ایران
 
خبر لغو سفر رئیس جمهوری ایران به تایلند، موضوع دیگری است که امروز مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری فرانسه می نویسد، محمود احمدی نژاد که قرار بود برای سخنرانی در کنفرانسی درباره امنیت آب به تایلند سفر کند، به دلیل آنچه «مشغله کاری» عنوان شده، سفر خود را لغو کرده است.

این خبرگزاری با اشاره به اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری می نویسد، احمدی نژاد به واسطه حجم کاری خود نمی تواند در این اجلاس شرکت کند و به جای وی، محمد جواد محمدی زاده، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به تایلند سفر خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه اشاره می کند احمدی نژاد در شرایطی قرار بود به بانکوک سفر کند که تب و تاب انتخاباتی در ایران بالا گرفته و فشارها بر ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور نیز در حال افزایش است.
 
جدیدترین ادعاهای دولت بحرین علیه ایران
 
در مطلبی در حوزه انرژی، سایت خبری «آذری پرس» در مطلبی به نقل از شبکه «بلومبرگ» از کاهش واردت نفت کره جنوبی از ایران در ماه گذشته خبر داده است. این سایت می نویسد کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در دنیاست، در ماه آوریل سال جاری، نسبت به سال گذشته به میزان 51 درصد از حجم واردات خود از ایران کاسته است. در این مطلب همچنین اشاره شده که در ماه های اوت و سپتامبر  و در پی آغاز تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه بیمه نفتکش های حامل نفت ایران نیز این کشور واردات خود از ایران را کامل متوقف کرده بود. 
 
جدیدترین ادعاهای دولت بحرین علیه ایران
 

در پایان، سایت خبری «آروتز شوا»، اظهارات جدید شیمون پرز، رئیس رژیم اسرائیل را منتشر کرده که گفته در مقابل ایران، نباید هیچ گونه مصالحه ای انجام گیرد. به نوشته این سایت، پرز در دیدار با وزیر خارجه آلمان که به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود، اظهار داشته تا هنگامی که ایران به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد، نباید هیچ گونه مصالحه و امتیازی در اختیار این کشور گذاشته شود. پرز که در دیدار با وستروله درباره طیفی از موضوعات، از جمله ایران و سوریه گفت و گو کرده، اظهار داشته ایران و سوریه موضوعاتی به هم مرتبط هستند و اکنون که ایران در آستانه انتخابات است، باید تحریم های جهانی افزایش پیدا کند تا مردم ایران احساس کنند به واسطه کارکرد مقامات سیاسی خود در فشار گذارند.

کلید واژه ها: بحرین احمدی نژاد به تایلند تایلند


نظر شما :