در ایران، می‌توانید با یک کلیک دکترا بگیرید!

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۱۶۳۷۸ سرخط اخبار

بازتاب اعدام دو جاسوس آمریکا و رژیم اسرائیل در ایران، ادعای دولت امارات علیه ایران در حمایت از آل خلیفه، واکنش ایران به اظهارات وزیر دفاع فرانسه درباره تحریم ها، گزارشی از بازار داغ خرید و فروش پایان نامه دانشگاهی در ایران و تولید انبوه یک سامانه دفاع هوایی در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 
«در ایران، می‌توانید با یک کلیک دکترا بگیرید»!
 
به گزارش «تابناک»، مهمترین خبر مربوط به ایران که از روز گذشته تاکنون بازتاب بسیار گسترده ای در میان مطبوعات جهان داشته، اعدام دو جاسوس وابسته به آمریکا و رژیم اسرائیل در ایران است. «عرب نیوز» ضمن انتشار این خبر، در معرفی این دو فرد می نویسد محمد حیدری، متهم به تحویل اطلاعات امنیتی و محرمانه به عوامل موساد در ازای دریافت پول بود و کوروش احمدی نیز متهم بود که برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اطلاعات جمع آوری می کرد. عرب نیوز اشاره می کند که ایران پیش از این نیز کشف و انهدام شبکه های جاسوسی در داخل کشور خبر داده بود و در رابطه با ترور دانشمندان هسته ای خود نیز سرویس جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) را متهم دانسته است. 
 
«در ایران، می‌توانید با یک کلیک دکترا بگیرید»!
 
اما در پی طرح ادعاهایی جدید از سوی دولت بحرین علیه ایران، دولت امارات نیز روز گذشته با این کشور هم صدا شده و اقدام به اتهام زنی علیه ایران کرده است. روزنامه «نشنال» امارات می نویسد وزیر خارجه این شیخ نشین ضمن محکوم کردن آنچه «تهدید ایران علیه بحرین» خوانده، این اقدام را غیراسلامی دانسته و از تهران خواسته در رویکرد خود نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس تجدیدنظر کند. شیخ عبدالله بن زاید با اشاره به سخنان حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران که به بحرین هشدار داده بود از خط قرمز جامعه اسلامی رد نشود، مدعی شده این سخنان نمونه ای است که ثابت می کند جمهوری اسلامی در شناخت بحرین موفق نبوده است. 
 
«در ایران، می‌توانید با یک کلیک دکترا بگیرید»!
 
در همین حال، در آن سوی جهان و در فرانسه نیز وزیر دفاع این کشور به ایران تاخته و خواستار افزایش تحریم ها علیه ایران شده است. «یدیعوت آحارانوت»، واکنش ایران به این اظهارات را بازتاب داده و می نویسد سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران گفته این اظهارات نشان می دهد که فشارهای بین المللی علیه ایران موثر نبوده است. وحیدی گفته: «تحریم تاکنون موثر نبوده اند و به همین دلیل است که سیاستمداران فرانسوی خواستار تحریم های جدید هستند». وزیر دفاع فرانسه دو روز پیش طی اظهاراتی ابراز امیدواری کرده بود که ایالات متحده و کشورهای اروپایی «تحریم هایی تعیین کننده» علیه ایران وضع کنند و مدعی شده بود ایران درباره برنامه هسته ای خود به «طفره روی و پنهان کاری» متوسل شده است. 
 
«در ایران، می‌توانید با یک کلیک دکترا بگیرید»!
 
در گزارشی جالب توجه در حوزه اجتماعی، سایت شبکه خبری «دویچه وله» آلمان به موضوع جعل علمی در ایران و فروش پایان نامه های دانشگاهی پرداخته است. این سایت می نویسد: «در ایران، مدرک دکترایتان تنها یک کلیک با شما فاصله دارد. دستکم تبلیغات اینترنتی چنین وعده ای می دهند». دویچه وله در گزارش خود با اشاره به بازار داغ خرید و فروش پایان نامه ها و رساله های دانشگاهی، می نویسد برخی از موسسات فعال در این زمینه، نه تنها پایان نامه شما را برایتان می نویسند، بلکه همچنین به شما توصیه هایی جهت دفاع هرچه بهتر از این پایان نامه ارائه می کنند. تنها کاری که باید شما انجام دهید این است که اسم خود را روی آن نوشته و پرینت بگیرید. دویچه وله در ادامه بخشی از گزارش خود را نیز به موضوع ابهامات موجود پیرامون مدرک دکترای برخی سیاستمداران ایران اختصاص داده است.
 
«در ایران، می‌توانید با یک کلیک دکترا بگیرید»!
 
در نهایت، خبرگزاری «ترند» خبر تولید انبوه یک سامانه دفاع هوایی در ایران را مورد توجه قرار داده است. ترند می نویسد خط تولید این سامانه جدید که «حرز 9» نام دارد، در جریان یک مراسم رسمی با حضور سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران افتتاح خواهد شد. این خبرگزاری اشاره می کند که هفته گذشته، وزارت دفاع ایران اعلام کرد این کشور قصد دارد طی روزهای آتی از پنج دستاورد جدید در حوزه دفاعی رونمایی کند. علاوه بر این، یکی از مقامات ارشد نظامی ایران نیز از تولید سامانه موشکی «اس 300» بومی خبر داده است.

کلید واژه ها: می نویسد نویسد پایان نامه وزیر دفاع ایران سامانه


نظر شما :