پرویز مشرف:

تحت هیچ شرایطی پاکستان را ترک نمی‌کنم

۰۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۹۱۶۵۸۷ سرخط اخبار

پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان با اعلام اینکه به هیچ عنوان کشورش را ترک نخواهد کرد، برای همکاری با دولت آتی«نواز شریف» اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان که پس از بازگشت به پاکستان دستگیر و بازداشت شد، گفت: تحت هیچ معامله سیاسی، کشور را ترک نخواهم کرد.

وی افزود: بعد از صدور قرار وثیقه و هر زمان که لازم بود، به روال عادی، پاکستان را ترک خواهم کرد اما دوباره به کشورم باز خواهم گشت.

مشرف تأکید کرد: نواز شریف هر چه زودتر باید دولت جدید را تشکیل بدهد تا پاکستان در مسیر پیشرفت گام بردارد و در این زمینه با دولت همکاری خواهم کرد.

در همین حال، مشاور سیاسی حزب پرویز مشرف نیز با اعلام اینکه رئیس جمهور سابق پاکستان از چیزی واهمه ندارد تصریح کرد که مشرف قصد ترک کشورش را ندارد.

«چودری سرفراز انجم» با بی اساس خواندن شایعات مطرح شده درباره احتمال خروج مشرف از پاکستان، گفت: هیچ استراتژی برای خروج مشرف برنامه ریزی نشده است.

وی افزود: مشرف زمانی که به ارتش پیوست جان خود را تقدیم کشورش کرد و بنابراین حق دارد مثل یک شهروند در کنار مردم خود زندگی کند.

این اظهارات در حالی انجام می شود که چندی پیش برخی رسانه ها گزارش دادند که پرویز مشرف قبل از مراسم تحلیف نواز شریف پاکستان را ترک خواهد کرد.

پرویز مشرف حام نظامی سابق پاکستان که چندی پیش برای شرکت در انتخابات عمومی به کشورش بازگشت، به محض ورود دستگیر شد و همه پرونده های قدیمی برضد وی دوباره به جریان افتاد.

همچنین دادگاه با لغو قرار وثیقه مشرف، وی را در منزلش تحت بازداشت خانگی قرار داد و این ژنرال پاکستانی را تا آخر عمر از شرکت در انتخابات محروم کرد.

با این حال، تاکنون اقدامی برضد مشرف انجام نشده است که همین موضوع گمانه زنی ها درباره تبانی برخی مراکز قدرت در پاکستان برای خروج مشرف از کشور را قوت بخشید.

گزارش دیگری نیز حاکی از آن است که حزب مشرف با عنوان «حزب مسلم لیگ برای همه مردم پاکستان» برای شناسایی نقاط مشترک بین این حزب و حزب « تحریم انصاف پاکستان» به رهبری «عمران خان»، مذاکراتی با نمایندگان این گروه در ایالت «خیبرپختونخواه» داشته است.

کلید واژه ها: مشرف


نظر شما :