توریست های استرالیایی در راه ایران هستند

۰۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۹۱۶۷۵۷ سرخط اخبار

یک شرکت توریستی در استرالیا تورهای ویژه 15 روزه برای سفر توریست های استرالیایی به ایران ترتیب داده است.

به گزارش عصر ایران شرکت توریستی" DESTINATION  INTERNATIONAL" ثبت نام تورهای 2 هفته ای خود به مقصد ایران را برای سال 2013 تا دو سال دیگر آغاز کرده است.

این شرکت توریستی در تبلیغات خود سفر به ایران را با عنوان " تور  ایران – سرزمین باستانی پارس" ،تبلیغ کرده و دیدار از بناهای تاریخی همچون قصرها، مساجد، معابد و مقابر باستانی، شنیدن موسیقی سنتی و دیدار از بازارهای سنتی را جزء برنامه های سفر ذکر کرده است.

در این تور همچنین به توریست های متقاضی سفر به ایران گفته است که در طول این سفر این شانس را خواهند داشت که طعم و مزه خاویار ایرانی دریای خزر را به عنوان بهترین خاویار جهان بچشند.

 یکی از مشاوران شرکت توریستی استرالیایی گفته است که در همان روز آغازین ثبت نام از تورها 15 استرالیایی متقاضی برای سفر به ایران در این تورها ثبت نام کرده اند و وی "سورپرایز "شده است.

"راس ماسترتون" می  گوید:" اقتصاد آنها (ایرانی ها) الان در وضعیت خوبی نیست و آنها مردم  دوست داشتنی هستند و احتمالا با توجه به وضعیت اقتصادشان به دنبال جذب توریست هستند."
وی می افزاید :"ایران یک سرزمین باستانی است که معماریهای شگفت انگیزاز جمله مساجد زیبایی دارد ."

با این حال وزارت خارجه استرالیا به شهروندان این کشور هشدار داده است که از سفر به ایران بپرهیزند چرا که بنا به ادعای این وزارتخانه در ایران ممکن است به توریست های غربی حملات تروریستی شود.

این ادعا در حالی مطرح می شود که ماسترتون با رد آن می گوید یکی از همکاران ما همین چند وقت پیش از ایران دیدار داشت و آنجا را در کمال امنیت توصیف کرده است.

وی می گوید:" این خانم استرالیایی روزهای بسیار خوبی در ایران گذرانده است. من فکر می کنم آمریکایی ها توانسته اند به خوبی چهره ایران را با تبلیغات رسانه ای تحت تاثیر قرار دهند."

گفتنی است با سقوط ارزش ریال در برابر دلار و دیگر ارزهای خارجی ، ایران هم اکنون مکانی بسیار ارزان برای توریست های خارجی محسوب می شود.

در آگهی تبلیغاتی شرکت استرالیایی به زنان هشدار داده شده که برای سفر به ایران باید این مساله را به یاد داشته باشند که در تمام طول 15 روز به جز در اتاقشان در هتل باید روسری به سرکرده و دست و پاهایشان را تا به مچ بپوشانند.

کلید واژه ها: سفر به ایران


نظر شما :