پیگیری پرونده دیپلمات سعودی در دادگاه انقلاب

۲۰ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۱۷۲۰۱ سرخط اخبار

مسئول پیگیری سانحه تصادف دیپلمات مست سعودی با یک شهروند تهرانی با بیان اینکه مکاتبه با عربستان برای لغو مصونیت دیپلمات مست سعودی انجام گرفته٬ گفت:پرونده ای در دادسرای انقلاب تهران با طرح شکایت از دیپلمات عربستانی در جریان است.

مهدی دواتگری در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت٬ با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در رابطه با قتل یکی از شهروندان تهرانی در سانحه تصادف رانندگی با یک دیپلمات مست سعودی، گفت: به دلیل مصونیت هایی که دیپلمات ها در محل انجام ماموریت خود دارند دستگاه قضایی ایران قادر به رسیدگی این پرونده نیست.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه پرونده ای در دادسرای انقلاب تهران با طرح شکایت از دیپمات عربستانی در جریان است٬ تصریح کرد: نامه ای از سوی دستگاه قضایی ایران به و وزارت خارجه عربستان واصل شده و منتظر پاسخ گویی دستگاه دیپلماسی این کشور هستیم.

وی٬ افزود: در نامه نگاری های که با وزارت خارجه عربستان شده از آنها خواسته شده یا مصونیت این دیپلمات را لغو کند تا دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به تخلفات وی رسیدگی کند یا اینکه مقامات قضایی عربستان این تضمین را بدهند که پس از بازگشت این دیپلمات به تخلفات وی رسیدگی کنند.

رئیس کمیته مطالبات ملی با بیان اینکه دیپلمات متخلف همچنان در ایران حضور دارد٬ ادامه داد: منتظر پاسخگوی دستگاه قضایی و دستگاه دیپلماسی دولت عربستان هستیم تا تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

پنجشنبه ۲۴ اسفندماه از یک تصادف شدید در مسیر شرق به غرب اتوبان ارتش در منطقه مینی سیتی تهران میان یک دستگاه خودروی سواری هیوندای که متعلق به سفارت عربستان سعودی در تهران بود با یک دستگاه پراید برخورد داشت که راننده خودروی پراید در دم فوت کرده و یک عابر پیاده نیز مجروح شده بود.

کلید واژه ها: دستگاه قضایی


نظر شما :