2 گام دولت روحانی برای رفع تحریم ها

۲۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۴ کد : ۱۹۱۷۴۷۸ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی : نخستین نشست خبری دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران در حال حاضر در سالن آفتاب محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال برگزاری است. روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص وعده انتخاباتی وی برای رفع تحریم ها گفت : ابتدا باید اعلام کنم که تحریم های اعمال شده علیه ملت ایران ظالمانه است. ملت ایران تخلفی انجام نداده که مستحق تحریم باشد. علاوه بر این امروزه استفاده از ابزار تحریم ، امری ارتجاعی است و دوره آن گذشته است . بخصوص در شرایطی که حتی غرب با چالش های اقتصادی روبه رو است ، ابزار تحریم از کارامدی پیشین خود برخوردار نیست. غربی ها به این حقیقت واقف هستند که این تحریم ها تنها به سود اسرائیل است  و منفعتی برای غرب در اعمال این فشارها بر ایران نیست.  بنابراین اساس تحریم نمی تواند مبنای درستی باشد. دولت ما برای رفع تحریم ها دو گام اساسی برخواهد داشت:
1. قدم برداشتن در مسیر شفافیت بیشتر .باید تاکید کنم که ایران تاکنون در پرونده هسته ای خود بارها رفع ابهام کرده است اما با این وجود دولت جدید در مسیری قدم برخواهد داشت تا به جهانیان اثبات کند که اقدام های هسته ای ایران در  چارچوب بین المللی است
2. ارتفا اعتماد متقابل میان ایران و سایر کشورها. به باور بنده راه حل پایان دادن به تحریم ها  جلب اعتماد متقابل است .
ما در هر دو زمینه قدم برخواهیم داشت و انشالله نه تنها شاهد تصویب تحریم های بیشتر نخواهیم بود بلکه شاهد کاهش تحریم ها هم خواهیم بود.


نظر شما :