روحانی: بنای کار در دستگاه دیپلماسی احترام متقابل است

۲۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۴۹ کد : ۱۹۱۷۴۸۱ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی : دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران در نخستین نشست خبری خود  که در حال حاضر در سالن آفتاب محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال برگزاری است ؛ در پاسخ به سوال خبرنگاری از بی بی سی در خصوص اختمال ارتقا رابطه میان ایران و انگلستان در دولت جدید گفت :
همانگونه که قبلا هم عرض کردم رفع مشکلات و تنش ها میان روابط دو جانبه ایران با تمام کشورهایی که به رسمیت می شناسیم در اولویت کاری ما در سیاست خارجی است. اما باید همین جا تاکید کنم که بنای کار ما در دستگاه دیپلماسی احترام متقابل ، در نظر گرفتن منافع متقابل و قدم برداشتن در مسیر منطق ، عقلانیت و  اعتدال است. دولت انگلستان هم از این قاعده مستثنی نیست.

دکتر حسن روحانی  در پاسخ به سوال خبرنگار ای آر دی آلمان که پرسید جامعه بین المللی از انتخاب شما استقبال کرده اند و از انتخاب شما خشنود هستند، آیا دولت شما به سیاست های سال 2005 باز خواهد گشت، گفت: اساس سیاست تعامل سازنده با دنیا است. حتما با این انتخابات و با این حضور مردم شرایط در سطح جهان عوض شده است. شما می بینید که افکار عمومی دنیا، رسانه ها و سیاسیون چگونه به ایران توجه می کنند. و این جو فعلی و جدید حتما به فرصت نو تبدیل خواهد شد و در این فضا روابط ایران با دنیا بسیار بهتر خواهد بود.


( ۱ )

نظر شما :