معاون اردوغان: ارتش معترضان را ساکت خواهد کرد

۲۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۹۱۷۴۹۸ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری « روسیا الیوم»، دولت ترکیه تهدید کرد که برای توقف تظاهرات های ضد دولتی و مخالفت ها با سیاست های «رجب طیب اردوغان»، از ارتش استفاده خواهد کرد

«بولنت آرینچ» معاون نخست وزیر ترکیه امروز به رغم تداوم سرکوب تظاهرات ها در استانبول و آنکارا گفت: ارتش ترکیه در صورت لزوم برای برقراری نظم وارد عمل خواهد شد.

وی در سخنانی که تلویزیون ترکیه آن را پخش کرد گفت: آنچه که اکنون ضروری است، جلوگیری از هر نوع اعتراض خارج از قانون است. پلیس برای همین منظور حضور دارد و اگر نیروهای پلیس کافی نباشد، نیروهای ویژه «درک» هستند و اکر آن هم کافی نبود، نیروهای مسلح ترکیه وارد عمل خواهند شد.

معاون اردوغان تصریح کرد: پلیس از تمام اختیارات خود برای این مسئله استفاده خواهد کرد و نباید کسی بابت این مسئله شکایت کند.

وی گفت: کسانی که از پلیس انتقاد می کنند کسانی هستند که هرج و مرج را در شهرهای مختلف به وجود آورده اند.

ارینچ افزود: این تظاهرات ها از اعتراض های پارک «گیزی» عبور کرده است و از چارچوب قانون خارج شده است که به زودی سرکوب خواهد شد و از مسئولان آن بازخواست خواهد شد. من معتقدم تظاهرات های ساده ای که 20 روز پیش آغاز شد دیگر تمام شده است.

این درحالی است که «معمر گولر» وزیر کشور ترکیه امکان استفاده از ارتش برای مهار اعتراض ها در ترکیه را نفی کرده و اعلام کرده بود: در صورت لزوم علاوه بر نیروهای پلیس ترکیه از نیروهای درک استفاده خواهد شد.

این درحالی است که امروز مردم سراسر ترکیه در پاسخ به فراخوان چندین اتحادیه، دست به نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی زده اند.

این اقدام نیز در اعتراض به اقدامات خشونت بار پلیس علیه تظاهرات کنندگان صورت گرفته است.

کلید واژه ها: ترکیه


نظر شما :