مداخله نظامی در ایران پیامدهای «فاجعه‌‌باری» خواهد داشت

۳۰ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۴۳ کد : ۱۹۱۷۶۲۹ سرخط اخبار

یکی از مشاوران سابق کاخ سفید در امور مربوط به مبارزه با تروریسم هشدار داد مداخله نظامی در ایران پیامدهای «فاجعه آمیزی» به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ریچارد کلارک» که در دوران ریاست جمهوری «بیل کلینتون» و همچنین «جرج بوش» بعنوان مشاور کاخ سفید در امور مربوط به تروریسم فعالیت می کرد، در مصاحبه با روزنامه «تایمز اسرائیل» تأکید کرد که ایران برنامه هسته ای خود را تکمیل می کند، مگر آنکه یک نفر آن را متوقف کند.

وی ادامه داد که مداخله نظامی در ایران می تواند پیامدهای «فاجعه باری» را به همراه داشته باشد و تصریح کرد: دولت ایران (در مقابل حمله نظامی) ساکت نمی نشیند.

کلارک با اشاره به پیامدهای هولناک مداخله نظامی در ایران تأکید کرد که حمله نظامی به ایران این خطر را به همراه دارد که این جنگ می تواند به جنگی گسترش پیدا کند که نه تنها اسرائیل در آن حضور دارد بلکه شامل حملات سایبری ایران به آمریکا می شود و همچنین این جنگ همپیمانان آمریکا در خلیج فارس را نیز درگیر خواهد کرد و اوضاع بسیار بسیار در هم ریخته می شود.

وی اینگونه گفت که اوضاع به گونه ای می شود که اقتصاد جهانی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد و پایان این مداخله نظامی مشخص نیست و او نیز نمی تواند آن را پیش بینی کند.

مشاور سابق کاخ سفید در خصوص ویروس رایانه ای «استاکس نت» که تأسیسات غنی سازی ایران در «نطنز» را هدف گرفته بود و آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن دست داشتند، گفت که این ویروس رایانه ای با شکست روبرو شد و هیچ ابزار سایبری در حال حاضر وجود ندارد که بتواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.

کلارک در خصوص موضوع سوریه نیز اینگونه گفت که آمریکا به صورت گستاخانه به کشورهایی ورود پیدا کرد که فکر می کرد می تواند آنها را ترمیم کند اما شکست خود و درباره موضوع سوریه نیز برخی اوقات اقدام عمل می تواند به بدتر شدن اوضاع منجر شود.

کلید واژه ها: آمریکا مداخله نظامی


نظر شما :