تماس تلفنی رئیس جمهور لبنان با روحانی

۰۳ تیر ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۹۱۷۷۵۳ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری مهر، میشل سلیمان در این تماس تلفنی گفت : ما به شما امید بستیم تا با کمک شما منطقه از شرایط موجود خارج شود و ما به تفکر و خط مشی شما و دولتی که تشکل خواهید داد، برای نجات منطقه و بویژه سوریه دل بسته ایم.

روحانی نیز خطاب به رئیس جمهور لبنان با تشکر از تماس و پیام تبریک وی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران کمک به ملت ها و دولت های منطقه است و راه حل رفع مشکلات منطقه و بویژه سوریه را نظامی نمی دانم بلکه به دنبال فراهم آوردن آتش بس در سوریه هستیم تا از کشتار جلوگیری شود.

رئیس جمهور منتخب افزود: توجه می دهیم تا خارجی ها در امور سوریه دخالت نکنند و معتقدیم مردم سوریه برای سرنوشت خود باید خود تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور لبنان در پایان این تماس تلفنی با تشکر از مواضع رئیس جمهور منتخب گفت : مواضع شما امیدوار کننده و دلگرم کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عدنان منصور وزیر خارجه لبنان نیز که به تهران سفر کرده است عصر امروز یک شنبه با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک پیروزی حسن روحانی در انتخابات خواستار افزایش تعاملات بین دو کشور در آینده شد.

عدنان منصور نیز پس از دیدار عصر امروز خود با روحانی، گفت: دو کشور ایران و لبنان روابط قوی و مستحکم دارند و من در این دیدار پیام تبریک رئیس جمهور ، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان را به مناسبت انتخاب رئیس جمهور منتخب به دکتر روحانی اعلام و برای وی آرزوی توفیق و پیروزی کردم .

وزیر امور خارجه لبنان افزود: در این دیدار برگسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور تاکید شد زیرا دو کشور دارای توافق نامه ها و پروتکل های متعددی در زمینه های اقتصادی ، فرهنگی و تجاری هستند .

عدنان منصور همچنین گفت : درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه بویژه اوضاع سوریه در این دیدار بحث شد زیرا پیامدهای اوضاع سوریه بر کل منطقه تاثیر دارد و ما هم بخشی از این منطقه هستیم و امنیت و ثبات این کشور مرتبط با امنیت ماست .

وی افزود : دو کشور ایران و لبنان دیدگاه های مشترکی درباره توقف ارسال سلاح به سوریه برقراری امنیت و حل سیاسی و مسالمت آمیز موضوع سوریه دارند و معتقدند حل موضوع سوریه جز از طریق گفت وگوی دولت و معارضان ممکن نیست .

وزیر امور خارجه لبنان ارسال سلاح به سوریه را موجب طولانی تر شدن بحران این کشور دانست و گفت : خواهان امنیت در سوریه هستیم زیرا امنیت را برای کل منطقه می خواهیم و نمی خواهیم جهت آتش بحران به سمت ما باشد .

کلید واژه ها: سوریه لبنان دیدار امنیت این دیدار جمهور منتخب منتخب روحانی در این دیدار


نظر شما :