اخوانی ها احتمالا میانجیگری اتحادیه اروپا را می پذیرند

۲۸ تیر ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۹۱۸۷۵۹ سرخط اخبار
اعضای گروه اخوان المسلمین مصر روز پنجشنبه اعلام کردند احتمالا میانجی گری اتحادیه اروپا را در مذاکرات به منظور بازگرداندن محمد مرسی به قدرت می پذیرند.
طرفداران مرسی خواستار بازگشت وی به قدرت هستند .
اعضای گروه اخوان المسلمین در دیدار با کاترین اشتون و فرستاده وی در مصر اعلام کردند احتمالا اتحادیه اروپا می تواند زمینه اجرای نقشه راهی را برای بازگشت محمد مرسی به ریاست جمهوری فراهم کند. این در حالی است که ارتش، پس از برکناری محمد مرسی و انتصاب عدلی منصور به عنوان ریاست جمهوری موقت مصر، هرگونه چشم انداز بازگشت مرسی را به قدرت رد می کند.
یکی از مقامات بلند پایه گروه اخوان المسلمین اعلام کرد وی با برناندینو لئون فرستاده کاترین اشتون دیدار کرده است .
وی افزود « چگونگی آماده سازی مذاکرات موضوع گفتگوی من و برناندینو لئون بود.»
وی ادامه داد « بازسازی مشروعیت قابل مذاکره نیست».
یکی دیگر از اعضای این گروه که قبلا وزیر همکاری بین المللی محمد مرسی بود گفت « ما قبلا موضع شفاف خود را اعلام کردیم . ما خواستار احیای مشروعیت هستیم.» وی با اشاره به انتخابات احتمالی در مصر گفت به محض تحقق این خواسته در مذاکرات از خود نرمی نشان خواهیم داد.
وی ادامه داد « من فکر نمی کنم مشکل از طریق میانجی گری بین المللی حل و فصل شود. وی با اشاره به تظاهرات طرفداران مرسی که خواهان بازگشت وی به قدرت هستند حضور آنها را بی شمار توصیف کرد.
مقامات اخوان المسلمین معتقدند به دلیل فشار طرفداران مرسی، ارتش و دولت موقت انتخابی جز مذاکره بااین گروه را ندارند.
این در حالی است که یکی از مقامات ارشد دولت هرگونه مذاکره برای بازگشت محمد مرسی را رد کرده است. وی که نخواست نامش فاش شود گفت « هیچ گونه مذاکراتی در این خصوص وجود ندارد».
جیمز موران سفیر اتحادیه اروپا در مصر روز پنج شنبه در این خصوص گفت « هیچ کس در حال حاضر در خصوص میانجی گری اتحادیه اروپا چیزی به زبان نمی آرود».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه خواستار آزادی محمد مرسی شد.

کلید واژه ها: محمد مرسی اتحادیه اروپا مصر اخوان المسلمین


نظر شما :