حضور کیم جونگ اون در مراسم روز پیروزی+ تصاویر

۰۳ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۲:۲۶ کد : ۱۹۱۹۰۷۱ سرخط اخبار

 کهنه سربازانی از کره شمالی، چین و آمریکا امروز (پنج شنبه) به همراه رهبر کره شمالی در مراسم شصتمین سالگرد خاتمه جنگ کره حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به همراه مقامات عالی رتبه ارتش این کشور با اهدای تاج گلی بر بنای یاد بود کشته شدگان جنگ دو کره در مراسمی در حومه پیونگ یانگ شرکت کردند.

جنگ سه ساله در شبه جزیره کره در 27 ژوئیه 1953 با یک قرارداد آتش بس به پایان رسید اما در کره شمالی از آن به عنوان "روز پیروزی" یاد می شود. از آنجایی که در این جنگ هیچ معاهده صلحی امضا نشد شبه جزیره کره از لحاظ تکنیکی همچنان در حالت جنگی به سر می برد.

در میان شرکت کنندگان در مراسم امروز کاپیتان توماس گودنر و دیک بانلی، از اعضای بازنشسته نیروی دریایی آمریکا حضور داشتند.

بونلی گفت: من بسیار دوست داشتم که با برخی از کهنه سربازان کره شمالی دیدار کنم و به آنها بگویم که از کشته شدن دوستان آنها و همچنین هم رزمان خودم چقدر غمگین هستم.

کیم کیونگ گوی، عمه 67 ساله کیم جونگ اون و همسرش جونگ سونگ تائک که در رده های قدرت در کره شمالی در جایگاه دوم قرار می گیرند رهبر جوان کره شمالی را در این بازدید همراهی می کردند این اولین حضور علنی این عمه باقدرت در میان مردن از ماه مه تاکنون بود. این غیبت شایعاتی مبنی بر بیماری یا اختلاف شدید وی با رهبر را به دنبال داشته است.

تمام خیابان های پیونگ یانگ با پرچم های ملی و تصاویر و شعارهایی از رهبر کره شمالی پوشیده شده است.

کلید واژه ها: کره شمالی رهبر


نظر شما :