اتحادیه عرب خواستار آتش بس در سوریه

۰۹ مرداد ۱۳۹۲ | ۰۳:۳۱ کد : ۱۹۱۹۲۷۵ سرخط اخبار

 

به گزارش مشرق به نقل از فارس، نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب و اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای مشترک طرفین درگیری در سوریه را به آتش بس به مناسبت عید فطر که اولین روز آن پنجشنبه یا جمعه هفته آینده است، دعوت کردند.
 
دبیران کل اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواستار آتش بس و توقف همه اشکال خشونت ها در عید فطر شدند تا ملت سوریه بتواند به خاطر این مناسبت دینی مهم به جشن و شادی پرداخته و شعائر اسلامی خود را در امنیت و سلامت به جا آورند.
 
این بیانیه افزود: دستیابی به راه حل سیاسی بحران، خواسته ملت سوریه را محقق می کند و جامعه عربی و اسلامی و جامعه بین المللی همین هدف را دنبال می کنند.
 
دبیران کل اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی گفتند: امید است با قبول آتش بس از سوی طرفین درگیری فرصتی برای آرام گرفتن جان ها و ایجاد راه حل سریع بحران در سوریه فراهم شود و در این میان برای نهادهای بشردوستانه نیز این امکان به وجود خواهد آمد تا کمک های فوری به مناطق آسیب دیده فرستاده شود.
 
نبیل العربی و احسان اوغلو از همه طرف های منطقه ای و بین المللی نیز خواستند به این طرح آتش بس پاسخ مثبت داده و طرفین درگیری را به توقف خشونت ها فراخوانند تا همه مسائل با هر درجه پیچیدگی از طریق راه های مسالمت آمیز حل و فصل شود.

کلید واژه ها: بس سوریه آتش بس


نظر شما :