عباس: مذاکرات صلح بر روند آشتی ملی تاثیر نمی‌گذارد

۲۰ مرداد ۱۳۹۲ | ۰۰:۱۸ کد : ۱۹۱۹۷۲۵ سرخط اخبار

محمود عباس با بیان اینکه در جریان مذاکره با رژیم صهیونیستی به اصول فلسطینی ها پایبند خواهد بود، اعلام کرد که مذاکرات صلح بر روند آشتی فتح و حماس تاثیری نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فسطین پس از اینکه به مناسبت عید فطر تاج گلی را بر قبر یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین گذاشت، گفت: عید سعید فطر شادی ویژه ای برای مردم فلسطین و اسرای شجاع ما که پیش از سال 1994 بازداشت شده اند، به ارمغان می آورد.

وی تصریح کرد که آزادی اسرا در آینده ای نزدیک و در مراحل نزدیک به هم صورت می گیرد و این فاجعه که زمان طولانی از آن سپری شده است، پایان می یابد.

محمود عباس در خصوص روند آشتی ملی فلسطین گفت: ما این مساله بسیار مهم را فراموش نکرده ایم. اگر ما به پای میز مذاکرات با اسرائیل برویم مساله پایان دو دستگی ها را فراموش نخواهیم کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت: ما برای اجرای توافق های حاصل شده در دوحه و قاهره آماده هستیم و به پای صندوق های رای خواهیم رفت و امیدواریم که همگان برای برگزاری این انتخابات حاضر باشند تا از این طریق لکه ننگی را که بر پیشانی ما نشسته است، پاک شود.

از سوی دیگر یک منبع فلسطینی اعلام کرد که محمود عباس کمی پس از عید فطر در صدد است رایزنی های خود را جهت تشکیل دولت انتقالی آغاز کند.

کلید واژه ها: فلسطین عباس


نظر شما :