اشپیگل: کلید حل بحران سوریه در تهران است

۰۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۹۲۰۴۷۳ سرخط اخبار
یک هفته نامه آلمانی با تاکید بر اینکه کلید حل بحران سوریه در دستان ایران است، خاطر نشان کرد که آمریکا باید این مسئله را به رسمیت بشناسد و از تهدیدات نظامی علیه سوریه دست بردارد و مناسبات خود با تهران را بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته نامه "اشپیگل" در مطلبی به قلم "یاکوب آیگشتاین" نوشت: آیا غرب واقعا می خواهد در درگیری‎ها در سوریه تاثیر گذار باشد؟ در این راستا آمریکا باید به تهدیدات نظامی خود علیه سوریه خاتمه دهد، مناسب تر این است که واشنگتن بالاخره مناسبات خود با تهران را بهبود دهد.

آمریکا از قدرتمندترین کشورهای دنیا است؛ اما بدون روسیه و ایران نمی تواند بحران سوریه را حل کند. در این میان بخصوص ایالات متحده باید نقش دشمن درجه یک خود یعنی ایران را (در حل بحران سوریه) به رسمیت بشناسد.

در ادامه آمده است: اگر اوباما واقعا نگران رنج مردم سوریه است حالا زمان آن فرا رسیده که اقدامات لازم را انجام دهد. صدها هزار نفر کشته شده اند. بیش از یک سوم از 22 میلیون شهروند سوری در حال فرار از کشورشان هستند. حالا این یقین حاصل شده است که تسلیحات شیمیایی در سوریه به کار برده شده است.

سازمان پزشکان بدون مرز در نزدیکی دمشق مدعی است یک گاز اعصاب شناخته نشده باعث 3600 مجروح و 355 کشته شده است.

اشپیگل در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز مشخص نشده است چه کسی از این سلاح های شیمیایی در نزدیکی دمشق استفاده کرده است، خاطر نشان کرد: سوریه به یک منطقه نبرد تبدیل شده که سور‎ی‎ها در آن اسیر شده اند. در داخل این کشور نیروهای ارتش سوریه، کردها در شمال و تروریست‎های جبهه النصره و گروه‎های شورشی ارتش آزاد سوریه با هم مقابله می کنند و در خارج نیزآمریکا، روسیه، ایران، لبنان، رژیم صهیونیستی، اردن و شیخ نشینهای عرب حاشیه خلیج فارس برای حل بحران رو در روی هم ایستاده اند.

در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به اینکه سوریه به صحنه رویارویی قدرت‎های بزرگ خارجی و منطقه ای تبدیل شده است و این مسئله اصلی درگیر‎‏ی‎ها در این کشور است همچنین آمده است: اوباما در مسئله سوریه درمانده است.

نویسنده در بخش دیگری با تاکید بر اینکه هیچ کس به صورت جدی به این مسئله اعتقاد ندارد که غرب می خواهد یا می تواند در سوریه مداخله نظامی کند نوشت: کلید حل بحران سوریه در دستان ایران است.

در ادامه  با اشاره به اینکه سال‎هاست که واشنگتن با تهران هیچ گونه مذاکراتی نداشته است تاکید شده است که آمریکایی‎ها به یک ایران میانه رو علاقه ای نداشته وخواهان تغییر رژیم دراین کشور هستند.

اشپیگل در پایان نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در سیاست‎های خود در قبال ایران نمی تواند آزادانه رفتار کند.

 

کلید واژه ها: سوریه بحران


نظر شما :