بازگشت ناآرامی به مصر+تصاویر

۱۲ مهر ۱۳۹۲ | ۲۳:۱۱ کد : ۱۹۲۲۴۰۴ سرخط اخبار

 منابع وابسته به اخوان المسلمین از جنگ و گریز طرفداران این گروه با ارتش در القصر العینی قاهره و حضور طرفداران مرسی در مقابل ساختمان وزارت دفاع مصر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، پایگاه اطلاع رسانی اخوان المسلمین اعلام کرد: جنگ و گریز میان طرفداران اخوان المسلمین و نظامیان در خیابان القصر العینی برای ممانعت از ورود طرفداران اخوان المسلمین به میدان التحریر جریان دارد و ارتش از ادوات سنگین استفاده می کند.
از سوی دیگر تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین به مقابل وزارت دفاع مصر رسید. منابع وابسته به اخوان المسلمین از تظاهرات گسترده در شهرک ششم اکتبر در استان الجیزه خبر دادند.
این در حالیست که منابع مصری از هشدار سفارت آمریکا در قاهره به اتباع خود درباره حضور در مناطق برپایی محل تجمع خبر دادند.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه العهد، سفارت آمریکا در قاهره با صدور بیانیه ای از اتباع خود در مصر خواست که در صورت تصمیم به سفر ضروری از استفاده از مترو به سبب درگیری در نزدیکی ایستگاه های مترو خودداری کنند به ویژه که اخوان المسلمین قصد تظاهرات گسترده در روز یکشنبه آینده را دارد.
در این بیانیه آمده است: احتمال درگیری میان تظاهرکنندگان طرفداران و مخالفان اخوان المسلمین و نیز طرفداران اخوان المسلمین با نیروهای امنیتی وجود دارد به ویژه که گروه تمرد نیز قصد برگزاری تظاهرات در روز ششم اکتبر در حمایت از ارتش و دولت موقت را دارد.
سفارت آمریکا در قاهره بیان کرد: اتباع آمریکایی باید از حضور در مناطقی که تجمعات گسترده در آنها برگزار می شود خودداری کنند زیرا تظاهرات مسالمت آمیز نیز ممکن است به خشونت کشیده شود.اتباع آمریکایی گزارش های خبری از مصر را به دقت دنبال کنند و برنامه های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.
از سوی دیگر از مصر خبر می رسد که نیروهای امنیتی تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین را در اسکندریه متفرق کرده اند.

کلید واژه ها: اخوان المسلمین طرفداران طرفداران اخوان مصر طرفداران اخوان المسلمین قاهره


نظر شما :