واکنش رسانه های خارجی به سخنان مقام معظم رهبری

رهبر ایران از مذاکرات هسته ای حمایت کرد

۱۲ آبان ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۹۲۳۸۵۶ اخبار اصلی
رویترز در این زمینه نوشت: رهبری عالی جمهوری اسلامی در سخنانی حمایت محکمی از حرکت رئیس جمهور ایران برای مذاکرات هسته ای به عمل آوردند و به تندروها هشدار دادند که حسن روحانی را به مصالحه به دشمن قدیمی – آمریکا – متهم نکنند
رهبر ایران از مذاکرات هسته ای حمایت کرد

دیپلماسی ایرانی: مقام معظم رهبری، روز یکشنبه در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان تصریح کردند: هیچکس نباید مجموعه مذاکره کنندگان ما را سازشکار بداند،اینها بچه های خود ما و بچه های انقلابند. یک ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچکس نباید ماموری را که مشغول کاری است تضعیف کند. ایشان خاطرنشان کردند : از این مذاکرات ضرر نمی کنیم.

این در حالی است که رسانه های خارجی به طور وسیعی اظهارات مقام معظم رهبری را انعکاس دادند.

رویترز در این زمینه نوشت: رهبری عالی جمهوری اسلامی در سخنانی حمایت محکمی از حرکت رئیس جمهور ایران برای مذاکرات هسته ای به عمل آوردند و به تندروها هشدار دادند که حسن روحانی را به مصالحه به دشمن قدیمی – آمریکا – متهم نکنند. به گزارش این خبرگزاری انگلیسی، اظهارات رهبری، رئیس جمهور را از اتهاماتی که در مورد نرمش نشان دادن در برابر ایالات متحده متوجه وی است، محافظت می کند.

دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5، برای پنجشنبه و جمعه این هفته در ژنو برنامه ریزی شده و روحانی امیدوار است با دست یافتن به توافق هسته ای، به اعمال تحریم های سنگین علیه ایران که پیامدهای اقتصادی زیادی به همراه داشته پایان دهد. اما هرگونه امتیازی که به مصالحه با غرب بر سر حقوق هسته ای ایران تعبیر شود، می تواند واکنش محافظه کاران را به همراه داشته باشد.

خبرگزاری فرانسه نیز در این زمینه نوشت: رهبری عالی جمهوری اسلامی،خوش بین نیستند اما از احیای مذاکرات با جامعه بین المللی حمایت می کنند و مذاکرات هسته ای را مضر نمی دانند. ایشان در حالی از مذاکره کنندگان هسته ای حمایت کرده اند که دور بعدی مذاکرات هسته ای ، 5 روز دیگر برگزار می شود. به گزارش این خبرگزاری فرانسوی، با این حال ایشان از سیاست دوگانه آمریکا در مقابل برنامه های هسته ای ایران انتقاد کرده اند. ایشان پیش از این نیز تصریح کرده بودند که آمریکا به دستیابی به توافق با ایران علاقمند نیست و چندی قبل نیز اعلام کردند مقامات آمریکایی قابل اعتماد نیستند. خبرگزاری فرانسه در ادامه با اشاره به نصب پوستر های صداقت آمریکایی در تهران نوشت: مقام عالی رهبری در ایران در مورد چنین انتقادهایی هشدار دادند.

خبرگزاری الجزیره نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ، گزارش داد: رهبری عالی جمهوری اسلامی از مذاکرات هسته ای حمایت کردند، اما در عین حال از تردیدهای خود نیز در این زمینه سخن گفتند .

ای بی سی نیوز نیز گزارش داد، رهبری عالی جمهوری اسلامی در مورد تضعیف مذاکره کنندگان هسته ای هشدار دادند. دیلی استار نیز نوشت: ایشان خوش بین نیستند اما از مذاکرات هسته ای حمایت می کنند.

کلید واژه ها: مذاکرات هسته ای


نظر شما :