کری: بهترین فرصت دهه های اخیر را برای توافق با ایران داریم

۳۰ آبان ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۳ کد : ۱۹۲۴۸۹۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 را بهترین فرصت طی دهه های گذشته برای دستیابی به توافق با این کشور دانست.

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، دور سوم مذاکرات هسته ای ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان از روز چهارشنبه در ژنو سوئیس آغاز شده است. از روز گذشته مقامات این کشورها با تیم مذاکره کننده ایران به ریاست "جواد ظریف" وزیر خارجه دیدار و گفتگو کرده اند. امروز نیز مذاکرات با دیدار ظریف و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه یافت.

در همین رابطه "جان کری" وزیر خارجه آمریکا از نزدیک شدن طرفین به توافق در مذاکرات هسته ای بیشتر از هر زمان دیگری خبر داد. وی با اشاره به توانایی های دیپلماسی افزود: ما بهترین فرصت را طی دهه ها اخیر داریم. کری همچنین بر ادامه این روند و مدیریت برنامه هسته ای ایران تاکید کرد.

بر این اساس توافق احتمالی، تخفیف در برخی تحریم های ضدایرانی در مقابل حصول اطمینان از عدم تمایل ایران به ساخت سلاح هسته ای را شامل می شود. به گفته وزیر خارجه آمریکا ادامه مذاکرات هسته ای برای رسیدن به یک نقطه توافق مشترک بسیار تعیین کننده خواهد بود.

گفتنی است رسانه ها به نقل از سخنگوی اشتون از عزیمت وزیران خارجه کشورهای 1+5 به ژنو برای شرکت در مذاکرات هسته ای با هیئت ایرانی خبر می دهند.


نظر شما :