گزینه‌های روی میز به زیر میز رفته اند

۱۱ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۹۲۵۴۴۱ سرخط اخبار

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن همواره ادعا می کند که امروزیا فردا حمله می کند و گزینه نظامی روی میز است ولی اقتدار جمهوری اسلامی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ایران همه گزینه های نظامی دشمنان را به زیر میز برده است.

به گزارش خبرنگار مهر از بوشهر، روز یکشنبه روز بزرگی برای کشور سربلندمان، ایران بود چرا که ناوهای "تبرزین" و "نیزه" و ناو پشتیبانی "سیرجان" که به دست متخصصان داخلی تعمیرات اساسی روی آنها صورت گرفته و بهینه سازی و بومی سازی شده بودند، در بوشهر به ناوگان ارتش ملحق شدند.

الحاق این ناوها به نیروی دریایی ارتش با حضور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، استاندار بوشهر، نماینده ولی فقیه استان و تعدادی از مدیران ستادی و اجرایی و همچنین فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی انجام شد.

پس از الحاق این شناورها به ناوگان منطقه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان ارتش بر یکی از این ناوها سوار شدند و نخستین سفر دریایی این ناو آغاز شد.

حضور در این ناو و انجام یک سفر دریایی کوتاه ، فرصتی ایجاد کرد تا گفتگویی کوتاه با فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

تحریم باعث شده تا قدرت خودکفایی بالاتر برود

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در ارتباط با تاثیر تحریم ها در تامین قطعات و بهسازی و بهینه سازی ناوها و ناوچه و دیگر تحهیزات مورد نیاز ارتش اظهار داشت: تحریم در ارتباط مستقیم با خودکفایی است و تحریم ها باعث می شود تا قدرت خودکفایی افزایش یابد.

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی به تلاش های صورت گرفته در راستای خودکفایی ارتش اشاره کرد و بیان داشت: همه موفقیت هایی که امروز می بینیم در سایه تحریم بوده است.

وی ادامه داد: امروز نیز در همین جا مشاهده کردیم که در بوشهر سه فروند ناو توسط متخصصان داخلی ساخته شد و به ناوگان ارتش پیوست که دستاورد و حاصل تلاش نیروهای متخصص داخلی بود.

سابقه بازدارندگی ارتش  سبب شده تا کسی قصد طمع به این کشور را نداشته باشد

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در ارتباط با جایگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران در بین سایر کشورهای منطقه و جهان نیز خاطرنشان ساخت: برای این مقایسه باید نیروهای مسلح ایران را با سایر کشورها مقایسه کنیم چرا که در جهان معمولا مجموعه نیروهای مسلح ایران را به عنوان یک ارتش می بینند.

وی تاکید کرد: پس برای این سوال باید اینگونه پاسخ دهیم که نیروهای مسلح ایران چه جایگاهی دارند؛ نیروهای مسلح ما در هشت سال دفاع مقدس توانمندی های خود را به خوبی به نمایش گذاشتند.

صالحی اظهار داشت: نیروهای مسلح در دوران جنگ تحمیلی یک سابقه و امتحانی را پشت سر گذاشتند که آن پشتوانه همان به عنوان موتور اصلی حرکت است و شخصیت باصلابت نیروهای مسلح ایران در جهان به عنوان بازدارنده تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: بازدارندگی در تعریف مردمی یعنی اینکه جنگ نیست و حالت حمله نیست؛ اما این سابقه با قدرت و حفظ آن سبب می شود تا کسی قصد طمع به این کشور را نداشته باشد.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ملاحظه می کنید که دشمن 35 سال است دارد تهدید که امرو حمله می کند و یا فردا حمله می کند و گزینه های مختلفی روی میز است؛ ولی همچنان این گزینه ها زیر میز است.

تقویت بنیه دفاعی ما عمده بر نوسازی با جوانان است

وی در ارتباط با سوال خبرنگار مهر در ارتباط با نقش آفرینی نیروهای جوان در این پیشرفت ها نیز گفت: تقویت بنیه دفاعی ما عمده بر نوسازی با جوانان است و تنها افراد بسیار کمی از پا به سن گذاشته ها در ارتش حضور دارند و البته اغلب نیروها جوان هستند.

صالحی تصریح کرد: در ساخت و بهسازی این ناوها نیز دیدیم که به جز یک نفر، بقیه همگی با جوان هستند و از فرزندان همین مرز و بوم و استان بوشهر هستند.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: برای ما افتخار است که جوانان دارای جایگاه باشند و این جوانان می توانند کارهای خیلی بزرگی را انجام دهند.

کلید واژه ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران تحریم


نظر شما :