ناپولیتانو:

فقط تا زمانی که لازم باشد رئیس‌جمهور می‌مانم

۱۱ دی ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۹۲۶۸۰۶ سرخط اخبار

 رئیس جمهوری ایتالیا هشت ماه پس از رفع بن بست سیاسی در پی توافق بر سر بدست گرفتن قدرت برای دومین بار، گفت فقط تا زمانی که لازم باشد در این سمت می ماند و نه یک روز بیشتر.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، اگرچه گمانه زنی هایی وجود دارد که جورجیو ناپولیتانو 88 ساله، کل دوره هفت ساله ریاست جمهوری ایتالیا را خدمت نکند،وی در سخنرانی تلویزیونی سنتی پایان سال خود گفت: به محض آنکه شرایط مهیا باشد، از قدرت کناره گیری خواهد کرد.

ناپولیتانو در سخنرانی 20 دقیقه ای خود گفت: تا زمانی که شرایط کشور و نهادهایش اقتضاء کند و من توان داشته باشم، رئیس جمهور ایتالیا می مانم. پس از آن حتی یک روز بیشتر هم بر سر قدرت نخواهم ماند.

ناپولیتانو که برخی وی را «شاه جورج» خطاب می کنند، از قدرت خود برای هدایت ایتالیا جهت خروج از بحران اقتصادی سال 2011 میلادی و رفع بن بست سیاسی اوایل سال 2013 میلادی که منجر به تشکیل یک دولت ائتلافی شد، استفاده شایانی کرد.

ناپولیتانو پس از جایگزینی سیلویو برلوسکنی با ماریو مونتی در سال 2011 میلادی، در سال 2013 میلادی انریکو لتا را به عنوان نخست وزیر ایتالیا انتخاب کرد تا دولتی را برای تصویب اصلاحات حیاتی تشکیل دهد که به بهبود سیستم سیاسی به ویژه قانون جدید انتخاباتی و ارتقا رشد اقتصادی کمک کند.

ناپولیتانو در سخنرانی خود گفت: امیدوارم سال 2014 میلادی سالی همراه با رشد اقتصادی پس از دو سال رکود، مشاغل جدید و آغاز اصلاحات بنیادی باشد. سال 2013 میلادی یکی از سنگین ترین و دشوارترین سال های ایتالیا پس از ایجاد جمهوری در سال 1946 میلادی محسوب می شود.

کلید واژه ها: ایتالیا


نظر شما :