عبدالله گل با مخالفان اردوغان دیدار کرد

۲۴ دی ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۲۷۳۴۳ سرخط اخبار

واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور ترکیه دیروز با سران احزاب سیاسی مخالف دولت اردوغان نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه ، عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه دیروز به صورت جداگانه در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا با کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوریت خلق، دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ملی و صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب صلح و دموکراسی دیدار و درباره تحولات اخیر ترکیه و طرح افزایش نظارت دولت بر مجمع عالی قضات و دادستان های ترکیه گفتگو و تبادل نظر کرد.

قلچیدار اوغلو پس از دیدار با رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با خبرنگاران روز 17 دسامبر ( و دستگیری شماری از افراد نزدیک به دولت اردوغان به اتهام فساد مالی را روزی مهم در تاریخ دموکراسی ترکیه توصیف کرد و گفت : ترکیه با بحران دولتی مواجه شده است .

رئیس حزب جمهوریت خلق ترکیه گفت : مداخله مستقیم دولت در کار دستگاه قضایی و کارشکنی در روند تحقیقات درباره فساد مالی ، مسئله ای مهم برای ترکیه است.

قلیچداراوغلو درباره طرح نظارت بیشتر دولت ترکیه بر مجمع عالی قضات و دادستان های این کشور گفت : این طرح همه دستاوردهایی که ترکیه در 90 سال اخیر در مسیر دموکراسی به دست آورده است ، به باد می دهد.

وی گفت : به عنوان رئیس حزبی که از استقلال دستگاه قضایی دفاع می کند ، نگرانی های موجود را برای رئیس جمهور ترکیه تشریح کردم.

کلید واژه ها: ترکیه رئیس جمهور ترکیه


نظر شما :