هشدار آمریکا نسبت به نقض تحریم ایران

۲۷ دی ۱۳۹۲ | ۰۵:۰۳ کد : ۱۹۲۷۴۶۱ سرخط اخبار

یک مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شد، ایران هنوز مکان مخاطره آمیزی برای فعالیت شرکت های خارجی است چرا که تحریم ها پس از توافق موقت هسته ای هنوز لغو نشده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک مقام آمریکایی که به شهر رم پایتخت ایتالیا سفر کرده ضمن اشاره به توافق هسته ای ایران و 6 قدرت جهانی گفت، توافق 6 ماهه با ایران تنها زمینه لازم برای کاهش محدود تحریم ها و آزادسازی بخشی از دارایی های ایران را فراهم کرده و شرکت های خارجی نباید تفسیری مبالغه آمیز و دور از ذهن از این توافق هسته ای داشته باشند.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که ایران و 5+1 به توافق رسیده اند تا موافقتنامه ژنو را از 20 ژانویه اجرا کنند. بر اساس این توافق ایران بخشی از فعالیت هسته ای خود را محدود و متوقف خواهد کرد و در مقابل کشورهای 5+1 نیز قسمتی از تحریم های ظالمانه و غیر قانونی خود را لغو می کنند.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت، شرکت های تجاری باید ریسک و خطر قانونی و حیثیتی همکاری با ایران را در نظر بگیرند. وی افزود، ایتالیا همواره از سوی واشنگتن به عنوان یکی از کشورهایی که روابط تجاری و تاریخی با ایران داشته ارزیابی شده است و تهران به ایتالیا به عنوان راه ورود به اروپا نگاه می کند. شرکت نفتی انی ایتالیا همراه با سایر شرکت های نفتی خارجی باید به شرکای خود در بخش نفت این مساله را اطلاع دهند که قصدی برای همکاری با ایران و رفتن به این کشور ندارند.

وی افزود، آمریکا قصد دارد با همکاری سایر شرکای خود ساختار اصلی تحریم ها را که طی 5 تا 10 سال گذشته بر ضد ایران اعمال شده حفظ کند.

کلید واژه ها: ایتالیا


نظر شما :