موج جدید اعتراض ها در ونزوئلا

۱۱ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۱:۴۱ کد : ۱۹۲۹۴۹۰ سرخط اخبار

معترضان ونزوئلایی بعدازچندروز آرامش نسبی ناشی از تعطیلات سراسری،یکشنبه بعدازظهر از برگزاری دور جدید اعتراض ها خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، در حالیکه اعتراضات مردمی از روز سه شنبه گذشته به دلیل تعطیلات سراسری ˈکارناوالˈ تقریبا کاهش یافته بود، معترضان از برگزاری تظاهراتی اعتراضی یکشنبه بعداز ظهر در کاراکاس خبر دادند.

این تظاهرات از چهار منطقه آغاز و به میدان ˈبریونˈ در کاراکاس منتهی می شود.

همچنین معترضان دولت ونزوئلا روز یکشنبه کاروانی متشکل از 500 خودرو تشکیل داده و به همراه ˈماریا کورینا ماچادوˈ عضو مجلس ونزوئلا و از شخصیت های سیاسی مخالف دولت این کشور در خیابان های کاراکاس با تکان دادن پرچم ها و به صدا درآوردن بوق خودروها مخالفت خود را با اقدامات دولت نشان دادند.

لوپز و ˈماریا کورینا ماچادوˈ یکی از نمایندگان مجلس ونزوئلا از روز 23 ‍ژانویه (3 بهمن) خواستار برگزاری تظاهرات اعتراضی مسالمت آمیز به دلیل مشکلات اقتصادی ونزوئلا شدند، اما تظاهرات از روز ملی جوانان در ونزوئلا یعنی 12 فوریه (23 بهمن) با قدرت آغاز شد. بر اثر این تظاهرات تا روز27 فوریه (8 بهمن) حدود 18 نفر کشته، 250 نفر زخمی و ده ها نفر بازداشت شده اند.

دولت ونزوئلا نیز اعلام کرده است 529 نفر تاکنون به دلیل شرکت در اعتراضات متهم شناخته شده اند. نرخ بالای تورم، کمبود کالاهای اساسی، میزان فراوان جرم و جنایت از جمله دلایل اعتراضات مردمی عنوان شده است.

کلید واژه ها: ونزوئلا کاراکاس


نظر شما :