مسئول دستگاه اطلاعاتی قطر وارد بیروت شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۴ کد : ۱۹۲۹۸۳۰ سرخط اخبار

غانم الکبیسی مسئول دستگاه اطلاعاتی قطر وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

به گزارش فارس، خبرنگار شبکه خبری المیادین گزارش داد که غانم الکبیسی مسئول دستگاه اطلاعاتی قطر وارد بیروت شده است.

این شبکه به جزئیات بیشتر این خبر و اینکه اهدف سفر این مسئول امنیتی دوحه به بیروت چیست اشاره ای نکرد.

در همین رابطه چند ماه قبل «علی بن حمد البری»، سفیر جدید قطر در لبنان با شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله دیدار کرده بود. دو طرف درباره ادامه روابط با یکدیگر توافق کردند و سفیر قطر در گزارشی شفاف برای وزارت خارجه کشورش از موضع مثبت حزب الله در قبال هر اقدام آتی از سوی قطر خبر داد و به همین جهت کشور قطر فرصت را غنیمت شمرد و بلافاصله در فاصله ای کوتاه از دیدار نخست، هیئتی بلندپایه از کارشناسان روابط بین الملل و همچنین شماری از مسئولان سرویس اطلاعات قطر را که در ارتباط با بحران سوریه هستند به بیروت فرستاد و این هیئت در یکی از هتل های مشهور بیروت اقامت گزیدند.

هیئت قطری سلسله نشست هایی را در مقر اقامت خود و همچنین در بیرون آنجا آغاز کرد که از جمله آن دیدار با هیئتی از سفارت ایران در بیروت بود و با مقامات بلندپایه حزب الله نیز دیدار کردند و احتمالا با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله هم در ضاحیه دیدار داشتند و در کنار آن با تعدادی محدود از مقامات رسمی لبنان هم ملاقات هایی برقرار کرده بودند.

اقامت هیئت قطری در بیروت بیش از یک هفته ادامه داشت و این برنامه ها برای وزارت خارجه قطر مقدمه ای برای شروع تماس های محرمانه با ایران از یک سو و با نظام سوریه از سوی دیگر بود و در پی آن مقامات رسمی ایران و سوریه در بیروت با هم دیدارهای جدیدی برگزار کردند تا جایی که بین این سه کشور (ایران، قطر و سوریه) کانال های تماس ایجاد شد. بخصوص که ایران هم با غربی ها به تفاهم هایی دست یافته است تا جایی که قطر تماس هایی هم با مقامات سوریه داشته است.

کلید واژه ها: قطر بیروت


نظر شما :