عراق ورود کالاهای سعودی را ممنوع کرد

۰۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۵ کد : ۱۹۳۰۳۶۱ سرخط اخبار

به دنبال اعتراضات شدید مردم عراق به حمایت عربستان سعودی از تروریسم، شورای استان بصره با تحریم کالاهای سعودی، ورود این کالاها را به این استان ممنوع اعلام کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نهرین نت، شورای استان بصره، هفته گذشته در پاسخ به درخواست های مکرر و گسترده مردم این شهر، ورود انواع مواد غذایی و محصولات ساختمانی و شرکت های سعودی را به این استان تحریم کرد.

خلف عبدالصمد رئیس شورای استان بصره گفت: این تصمیم پس از اثبات دخالت عربستان در عملیات تروریستی در عراق اتخاذ گردید و برای اجرایی شدن آن کمیته ای شکل خواهد گرفت تا با همکاری پلیس و فرماندهی عملیات، این تصمیم اجرایی شود.

هفته پیش نیز شورای استان واسط، ورود کالاهای سعودی را به این استان ممنوع کرده بود.

از سوی دیگر خبر می رسد روابط تجاری بصره با امارات و ایران در حال گسترش است. هرچند به دلیل حضور امارات در نیروهای سپر جزیره که بحرین را در اشغال خود دارد درخواست های مردمی برای تحریم امارات نیز وجود دارد اما تلاش ها برای توسعه روابط همه جانبه با ایران در بصره در حال گسترش است.

احمد عبدالحسین رئیس کمیته حقوقی و اداری شورای استان بصره نیز در دیدار این هفته خود با سرکنسول ایران در بصره خواستار توسعه روابط تجاری و گردشگری دو کشور و تسهیل حضور شرکت های ایرانی در بصره شده بود.

کلید واژه ها: بصره استان بصره


نظر شما :