امیر پیشین قطر: رژیم آل سعود فاسد است

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۷ کد : ۱۹۳۲۴۰۳ سرخط اخبار

اخیرا فایلی صوتی ای از امیر پیشین قطر منتشر شده که شیخ حمد در آن وعده سقوط آل سعود را طی ۱۲ سال آینده می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری «النشره» ، کاربران شبکه های اجتماعی فایل صوتی تحت عنوان «فایل صوتی محرمانه که توطئه «حمد بن خلیفه» علیه عربستان را آشکار می کند» منتشر کرده اند.

این فایل صوتی حاوی گفتگوی امیر پیشین قطر با  «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی و «حمد بن جاسم» وزیر خارجه پیشین قطر و عده ای دیگر است.

در بخشی از این فایل صوتی شیخ «حمد بن خلیفه» در مورد آل سعود می گوید: اگر خداوند به ما عمری دهد تا 12 سال دیگر خانواده آل سعود دیگر وجود نخواهند داشت، سخن مرا به خاطر بسپارید. حکومت آل سعود حکومتی فاسد است که مکه و مدینه را خوار و ذلیل کرده اند.

شیخ حمد تأکید می کند که با توجه به فشارهای داخلی فعلی و افزایش نارضایتی های عمومی در عربستان محال است که آل سعود بتواند زیاد دوام بیاورد،زیرا نارضایتی ها ازمنطقه «الشرقیه» شروع و به جیزان، عسیر، حائل و کل حجاز کشیده می شود.

حمد بن خلیفه می گوید که با فراهم کردن شرایط استفاده از رسانه های وابسته به قطر به «سعد الفقیه» که یکی از مخالفان رژیم آل سعود است کمک می کند و از او حمایت کرده است.

امیر پیشین قطر ادامه می دهد: این عبدالله پادشاه عربستان بیچاره است و «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان او را مدیریت می کند.

شیخ تمیم تأکید می کند که عربستان و قطر هر دو کشورهای وهابی هستند اما با این تفاوت که زن در قطر از حق رأی برخوردار است و مطبوعات و رسانه های قطری آزاد اند.

وی همچنین با اشاره به پیمانی که میان «محمد بن عبدالوهاب» موسس فرقه وهابیت و «محمد بن سعود بن محمد آل مقرن» بنیانگذار آل سعود ایجاد شده بود اشاره می کند و می گوید: جدمان «محمد بن عبدالوهاب» یک انسان خبیث بوده زیرا می دانست محمد بن سعود پول دوست بوده به همین دلیل دریافت زکات را به او واگذار می کند.

حمد بن خلیفه سپس به اجلاس اتحادیه عرب در سال 2008 که در دمشق برگزار شد گریز زده و می گوید: حکومت های مصر و اردن حرمت ندارند زیرا همپیمان عربستان هستند؛ وی سپس رو به قذافی می کند و می گوید: حکومت های عربستان و مصر مایه شرم اعراب اند.

شیخ حمد تأکید می کند که غرور و تکبر سعودی ها باعث شده که هیچ کس با آنها به تفاهم نرسد و می گوید: اگر  قیمت نفت در طول هفت سال گذشته افزایش پیدا نکرده بود، چیزی به نام عربستان اصلا وجود نداشت.

وی افزود : ما فعالیت های ضد قطری عربستان را ثبت کرده ایم و صبر و حوصله زیادی داریم، اگر هر گونه برخوردی میانمان ایجاد شود به آنها می گوییم شما خود شروع کردید و این هم مدارک آن؛ حمد بن خلیفه سپس تاکید کرد که بر عکس پدرش با آل سعود مقابله خواهد کرد و به آشتی تن نمی دهد زیرا برای او ثابت شده که رژیم آل سعود همواره از پشت خنجر می زند.

این فایل در شرایطی منتشر شده که بعد از تیره و تار شدن روابط ریاض و دوحه، قطر متعهد شده بود که برای اثبات حسن نیت خود مجموعه ای از درخواست های عربستان تحت عنوان «توافق ریاض» را عملی کند.

اخیرا اختلاف های کشورهای حاشیه خلیج فارس بر سر آنچه دخالت های دوحه در امور داخلی دیگر کشورها از جمله مصر خوانده بودند، افزایش پیدا کرده بود.

در همین راستا عربستان، بحرین و امارات اخیرا سفرای خود را از قطر فراخواندند.

کلید واژه ها: آل سعود قطر


نظر شما :