سازمانی مخوف در قلب کره شمالی

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۱:۴۹ کد : ۱۹۳۲۶۶۷ سرخط اخبار

ایسنا نوشت: از سال 2011 میلادی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی جانشین پدرش شده، این جوان 31 ساله تلاش کرده تا به عنوان رهبر تمام عیار کشور شناخته شود، اما ظاهرا عروسک خیمه شب بازی است که توسط مردان پدرش به حرکت در آورده می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با این وجود مصاحبه اخیر با یکی از پناهندگان کره شمالی از نزدیکان کیم جونگ ایل، پدر رهبر کره شمالی حاکی از آن است که کیم جونگ اون تنها یک رهبر نمادین است و قدرت واقعی متعلق به یک سازمان مرموز موسوم به "سازمان و دپارتمان راهنما" است.

رئیس این سازمان کسی جز جانگ سونگ تائک، شوهر عمه کیم جونگ اون نبود که وی را در دسامبر سال گذشته میلادی به دستور رهبر کره شمالی اعدام کردند. ظاهرا این اعدام تمامی روابط خانوادگی میان این سازمان و رهبر کره شمالی را قطع کرده است.

جانگ جین سونگ، پناهنده کره شمالی در این مصاحبه توضیح داد: سازمان و دپارتمان راهنما شبیه به یک شبکه "پیرپسرها" است که از دوستان دانشگاهی کیم جونگ ایل تشکیل شده است. جهان بسیاری از این افراد را تاکنون به چشم ندیده و آن ها همچنان این نمایش را اداره می کنند.

جانگ جین سونگ به شبکه خبری سی ان ان گفت: زمانی که کیم جونگ ایل در گذشت و کیم جونگ اون جانشین او شد، همه شاهد انتقال قدرت از پدر به پسر بودند. اما آنچه که شاهد آن نبودند اتفاقاتی بود که در دستگاه این سیستم استبدادی که از حکومت کیم جونگ ایل حمایت می کرد، رخ می داد.

این دستگاه در اصل سازمان و دپارتمان راهنما است، یک سازمان دولتی که کیم جونگ اون همانند پدرش روابط نزدیکی با آن ندارد و هم اکنون که شوهر عمه اش از این نمایش حذف شده، هیچ ارتباطی میان وی با این سازمان وجود ندارد.

جانگ جین سونگ ادامه داد، شرایط کنونی بدان معناست که کیم جونگ اون قدرت واقعی رهبر کره شمالی را ندارد.

وی گفت: کیم جونگ ایل سازمان و دپارتمان راهنما را به عنوان شبکه "پیر پسران" داشت. کیم جونگ اون ممکن است دوستانی در مدرسه سوئیسش داشته باشد اما هیچ دوستی در داخل کره شمالی ندارد.
 

کلید واژه ها: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی کیم جونگ ایل


نظر شما :