اتحادیه‌اروپا‌ عدم‌ پیشرفت‌ مذاکرات‌ را رد کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۴:۳۴ کد : ۱۹۳۳۰۶۳ سرخط اخبار

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اخبار و گزارش رسانه ها مبنی بر عدم پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در وین را رد کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری کویت، اتحادیه اروپا گزارش رسانه ها مبنی بر عدم پیشرفت در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 را رد کرد.

مایکل مان سخنگوی مسئول سیات خارجی اتحادیه اروپا امروز در بروکسل گفت: ما سه روز مذاکرات سخت و فشرده را از روز چهارشنبه تا روز جمعه داشتیم.

وی افزود: این مذاکرات در سطوح مختلف برگزار شد. چهار دور مذاکره جداگانه میان کاترین اشتون و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران برگزار شد و کارهای زیادی انجام شد. این مذاکرات بسیار پیچیده و با جزئیات زیاد است و ما تلاش می کنیم یک توافق را فرمول بندی کنیم. ما سخت کار می کنیم و کارهای زیادی داریم که طی هفته های آینده باید انجام دهیم.

سخنگوی مسئول سیات خارجی اتحادیه اروپا در انتها افزود: نمایندگان ارشد ایران و 1+5 در این مذاکرات به دنبال رسیدن به یک توافق مورد رضایت همگان می باشند؛ توافقی که به نگرانی های جامعه جهانی در خصوص ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران پایان دهد.

به دنبال برگزاری مذاکرات وین 4 که بدون بیانیه مشترک میان دو طرف پایان یافت بسیاری از رسانه ها از عدم پیشرفت در این دور از مذاکرات خبر دادند و روند آن را منفی گزارش کردند.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :