اتحاد ایران و ونزوئلا، «تهدیدی فراروی آمریکا

۰۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۴۸ کد : ۱۹۳۳۵۳۹ سرخط اخبار

یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی نوشت: «برای کند کردن نفوذ ایران در آمریکای لاتین باید به حلقه اتحاد ایران با حکومت ونزوئلا ضربه وارد کرد.»

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» طی گزارشی که روز گذشته منتشر کرده، از کاخ سفید خواست برای کاستن از نفوذ روز افزون ایران در آمریکای لاتین، که زمانی حیاط خلوت آمریکا بوده، ونزوئلا را به طور گسترده تحریم کند.

در این گزارش آمده: «اخیرا جریان های بسیاری حامی تحریم دولت «نیکلاس مادورو» هستند. البته کسانی نیز هستند که این مسئله را نوعی تاکتیک زمان بر تصور می کنند...تهدید مهم فراروی آمریکا که توسط «چاوز _ مادورو» ایجاد شده، اتحاد ایران و ونزوئلا است. این اتحاد شامل زمینه های گوناگون آموزشی، علمی تا کشاورزی، بانکداری، مالی و همکاری های نظامی است.»

به نوشته این روزنامه آمریکایی، «این عنصر (اتحاد با ایران) اصل سیاست خارجی ونزوئلا است که ماجراجویی های جمهوری اسلامی را در آمریکای لاتین میسر می سازد.»

در بخش دیگری از گزارش این روزنامه آمریکایی می خوانیم: «پنتاگون در آوریل سال 2010 طی گزارشی به کنگره با نام بردن از سپاه قدس ایران از افزایش حضور این نهاد نظامی در آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا خبر داده بود. سپس دولت آمریکا در اوائل سال 2013 صنایع نظامی ونزوئلا را بدلیل همکاری های موشکی با ایران، کره شمالی و سوریه تحریم کرد.»

این روزنامه در خاتمه می نویسد: «آمریکا می تواند به محور چاوز _ مادورو ضربه وارد کند البته مجلس نمایندگان اولین اقدام را هفته گذشته برداشت. جهت حفظ منافع ملی آمریکا ، این کشور باید با سرعت عمل قاطعانه و سریع پاسخ سریعی به این اتحاد واکنش نشان دهد.»

کلید واژه ها: ونزوئلا آمریکای لاتین


نظر شما :