مرد شماره یک حماس کیست؟

۰۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۳ کد : ۱۹۳۶۲۱۴ سرخط اخبار

نام چهره های شناخته شده جنبش حماس مانند اسماعیل هنیه، خالد مشعل و حتی سخنگویانی مانند سامی ابوزهری برای همه کسانی که اخبار فلسطین را پیگیری می کنند، شناخته شده است اما اکنون رسانه های صهیونیستی ازچهره ای گمنام ونادیده سخن می گویند که حرف اول و آخر را در غزه می زند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فلسطینی سمانیوز، «محمد الضیف» فردی است که رسانه های صهیونیستی او را مرد اول گردان های قسام، شاخه نظامی حماس و همه کاره این جنبش می دانند.

او در رسانه های رژیم اشغالگر با نام هایی مانند «مرد شماره یک»، «آهنین»، «نفر اول حماس» و «مرد ساعت های حماس» معروف است.

**مهندس تشکیلات و تاکتیک های قسام

با این حال، تاکنون کسی نتوانسته ماهیت حقیقی او را کشف کند، با وجود اینکه 20 سال است که تل آویو و دستگاه های امنیتی-نظامی رژیم صهیونیستی تلاش می کنند به او دست یابند.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی می گوید: محمد الضیف مردی است که هیبت نظامی قسام را در کنار احمد الجعبری فرمانده ستاد این گردان ها تشکیل داده است.

احمد الجعبری در نوامبر سال 2012 به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

این رسانه صهیونیستی می افزاید: تحول نظامی قابل ملاحظه ای که این مرد در تشکیلات و توانمندی نظامی گردان های قسام به وجود آورده است، را در واکنش به جنگ «صخره سخت» اسرائیل با تاکتیک های عملیاتی «العصف الماکول» حماس می توان مشاهده کرد.

**مرد تصمیم ساز جنگ و صلح

این شبکه صهیونیستی تصریح می کند: الضیف برخلاف الجعبری، مروان عیسی، رائد سعد، العطار و السنوار در مقابل دوربین ها ظاهر نشده و با وجود اینکه چند بار برای ترور او تلاش صورت گرفته است، همچنان مرد شماره یک حماس و تصمیم ساز اصلی در جنگ و صلح به شمار می رود.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه فیلمی 20 دقیقه ای را در ساعت 2 بامداد گذشته به نمایش گذاشت و گفت: الضیف سال ها تلاش کرده است که شاکله گردان های قسام را به صورت موجود آن تاسیس کند...هیچ کس در حماس قدرت تصمیم گیری او را ندارد و دقت او در حمله به اهداف بی نظیر است همانگونه که این توان را در هدف قرار دادن تل آویو و سپس حیفا نشان داد.
این رسانه مدعی شد: هر سال، پرونده باز و طولانی مرد آهنین حماس نزد سران تل آویو حجیم تر می شود. او کسی است که بارها تل آویو را به خون آغشته کرده و در خیابان های آن با انفجارهای مکرر، حمام خون به راه انداخته است.

**فرماندهی عملیات غزه از زیر زمین

این شبکه اسرائیلی توضیح می دهد: الضیف شخصیتی کاریزماتیک دارد که او را در جایگاه مرد شماره یک حماس نشانده است...او همچنین توانایی فراوانی در اختفا دارد به گونه ای که کسی ندیده است با خانواده اش دیدار کند و در مجلس عزای مادرش هم حضور نداشت...همه اقدام ها برای ترور او شکست خورده است. او قطعا ماهرترین و خطرسازترین فرمانده قسام است و بعید نیست که از زیر زمین، عملیات فعلی غزه را فرماندهی کند.
این رسانه رژیم اشغالگر در نهایت می پرسد: مرد شماره یک حماس چه زمان تصمیم خواهد گرفت که به شکست اسرائیل پایان دهد؟ یا به عبارت دیگر چه زمانی عملیات نظامی با پیروزی بزرگی برای اسراییل یعنی ترور او به پایان خواهد رسید؟

**از شاگردی یحیی عیاش تا فرماندهی قسام

روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی نیز با گزارشی از زندگی الضیف می نویسد: او 49 ساله و در خان یونس متولد شده است؛ جایی که فعالیت نظامی خود را در ایام انتفاضه اول آغاز کرد و در سال 1989 به حماس پیوست. او یک سال و نیم در زندان اسرائیل به سربرد.

الضیف نخست از شاگردان یحیی عیاش بود و پس از ترور عیاش در سال 1996، تا حالا رییس شاخه نظامی حماس و در راس فهرست افراد تحت تعقیب تل آویو است.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی: الضیف سال ها تلاش کرده است که شاکله گردان های قسام را به صورت موجود آن تاسیس کند...هیچ کس در حماس قدرت تصمیم گیری او را ندارد و دقت او در حمله به اهداف بی نظیر است همانگونه که این توان را در هدف قرار دادن تل آویو و سپس حیفا نشان داد.

بر اساس این گزارش، در سال 2001 اسرائیل برای اولین بار اقدام به ترور او کرد اما وی گریخت و جان به در برد. یک سال بعد فرصتی دیگر برای کشتن او فراهم شد و یک بالگرد آپاچی دو موشک را به سوی خودروی وی شلیک کرد. الضیف از ناحیه سر مجروح شد. حماس دریافت که اسرائیل رد الضیف را می گیرد و تا اطمینان از کشته شدنش دست بردار نخواهد بود به همین دلیل از انتقال الضیف مجروح به بیمارستان غزه خودداری کرد و در مکانی نامعلوم به مداوای او پرداخت.

دکتر عبدالعزیز الرنتیسی دارای تخصص پزشکی اطفال او را درمان کرد. الرنتیسی نیز در سال 2004 به شهادت رسید.

محمد الضیف سال 2003 آموزش نیروهای حماس را برعهده گرفت. چند ماه بعد در منزل مروان ابوراس یکی از سران حماس در شهر غزه، دیداری سری بین او، اسماعیل هنیه و احمد یاسین برگزار شد.

اطلاعات این دیدار به رژیم صهیونیستی رسیده بود و یک فروند جنگنده این رژیم برای تمام کردن کار سران حماس، به غزه اعزام شد. جنگنده اسراییلی موشکی را به سوی این خانه پرتاب کرد اما این موشک به طبقه ای دیگر از ساختمان اصابت کرد و همه حاضران در جلسه نجات یافتند.

**مجروحیت دوباره الضیف

آخرین اقدام برای ترور الضیف نیز در نیمه شب 12 ژوئن 2006 به وقوع پیوست. فرماندهان گردان های قسام در یکی از ساختمان های غزه تجمع کرده بودند و نشست سران حماس در طبقه همکف برگزار شد با این استدلال که در صورت حمله هوایی صهیونیست ها ضریب امنیت بیشتری دارد. همین اتفاق افتاد و رژیم صهیونیستی جنگنده ای را برای این ماموریت اعزام کرد. در این بمباران، 10 نفر از ساکنان ساختمان کشته شدند اما سران حماس باز هم نجات یافتند و الضیف یک بار دیگر مجروح شد.

روزنامه عبری معاریو می نویسد: پس از این حمله، محمد الضیف سال ها دیده نشد و به نظر می رسد تصمیم او به محرمانه زیستن، زندگی اش را تاکنون حفظ کرده است.

کلید واژه ها: حماس الضیف رژیم صهیونیستی تل آویو گردان های قسام سران حماس


( ۹ )

نظر شما :