حماس: آتش‌بس کنونی را تمدید نمی کنیم

۲۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۴۵ کد : ۱۹۳۷۰۱۳ سرخط اخبار

حماس هشدار داد آتش بس ۷۲ ساعته کنونی با رژیم صهیونیستی را هرگز تمدید نخواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان، این هشدار در شرایطی مطرح شد که قرار است هیئت های اسرائیلی و فلسطینی سه شنبه مذاکرات خود را در قاهره با هدف پایان دادن به جنگ از سربگیرند.

موسی ابومرزوق رهبر حماس مستقر در قاهره در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: «این دومین و آخرین دور مذاکرات است».

وی مذاکرات غیرمستقیم در قاهره درباره آتش بسی بلندمدت را «دشوار» خواند و افزود: هیئت فلسطینی باید با دستاوردهایی که مردم غزه به آن امید بسته اند، بازگردد.

مذاکرات آتش بس در قاهره پیشرفتی نداشته است

یک مسئول بلندپایه رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و حماس که در قاهره صورت می گیرد ، تا به این لحظه هیچ پیشرفتی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مسئول که خواست نامش فاش نشود، گفت: اختلافات (بین دو طرف) همچنان عمیق است و مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشته است.

درهمین حال العالم به نقل از موسی ابومرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: مذاکرات آتش بس در قاهره دشوار ولی جدی است.

در پی برقراری آتش بس 72 ساعته در نوار غزه که روز یکشنبه در قاهره در مورد آن توافق شد، مذاکرات بین صهیونیستها و حماس ، با میانجیگری مصر ، به منظور رسیدن به آتش بسی دائم و خاتمه دادن به مناقشه ای که طی آن حدود دو هزار فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده اند، از سر گرفته شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کابینه امنیتی خواسته است بعد از ظهر سه شنبه نشستی در تل آویو به منظور بررسی مذاکرات قاهره تشکیل دهند. هنوز دقیقا مشخص نیست که خطوط قرمز دو طرف در مذاکرات جدید چیست.

نتانیاهو تأکید کرده است که برقراری دوباره امنیت در اسرائیل بر ملاحظات دیگر ارجحیت دارد. به این ترتیب رژیم صهیونیستی خواستار خلع سلاح غزه است و این مسئله ای است که حماس قصد ندارد درباره آن صحبت کند.

کلید واژه ها: قاهره حماس رژیم صهیونیستی


نظر شما :