موافقت اتحادیه اروپا با ارسال سلاح برای کردهای عراق

۲۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۰۴:۲۵ کد : ۱۹۳۷۱۱۶ سرخط اخبار

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز جمعه در بروکسل از تجهیز و مسلح کردن کردهای عراق برای مقابله با داعش حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز جمعه در بروکسل از تجهیز و مسلح کردن کردهای عراق برای مقابله با داعش حمایت کردند.

اعضای اتحادیه اروپا امروز به منظور بررسی بحران عراق و اتخاذ رویکردی هماهنگ میان اعضا جلسه فوق العاده برگزار کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه ای در این زمینه گفت: ما بر تعهد خود نسبت به یک عراق یکپارچه و تمامیت ارضی آن متعهد هستیم و نگرانی خود را از اوضاع بد انسانی و امنیتی در این کشور اعلام می کنیم. عراق یک شریک مهم برای ما است و نیاز به حمایت قوی از سوی ما در شرایط چالش های کنونی دارد.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود از نامزدی حیدر العبادی برای سمت نخست وزیر و همچنین روند شکل گیری دولت جدید عراق نیز حمایت کرد

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری بعد از نشست گفت: تقریبا همه وزرای خارجه موافق بودند که اتحادیه اروپا باید همه مسئولیتهای خود را در قبال بحران عراق انجام دهد.

وی افزود: هر تصمیمی درباره عراق عاری از خطر نیست اما این مساله نباید ما را از اقدام درباره بحران عراق متوقف کند.

اشتاین مایر تاکید کرد که در طول یفر خود به بغداد از مقامات عراقی خواهد پرسید که چه انتظاراتی از اتحادیه اروپا دارند و سپس تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا از هفته گذشته ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای پیشمرگه های کرد در برابر تروریستهای داعش را در دستور کار قرار داده است.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :