الشرق الاوسط : نشست جده هیچ نتیجه‌ای نداشت

۰۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۷ کد : ۱۹۳۷۶۹۹ سرخط اخبار

یک روزنامه چاپ لندن ضمن اشاره به تداوم اختلافات اساسی میان قطر و عربستان تاکید کرد که نشست در سطح وزیران که روز گذشته برای پایان دادن اختلافات دوحه با سه کشور عربی برگزار شده بود، بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه عربستانی الشرق الاوسط چاپ لندن در تحلیل نشست روز گذشته کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نوشت:با وجود اظهارات مثبتی که پس از نشست کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حل اختلافات قطر با کشورهای عربستان، بحرین و امارات شنیده می شود، ولی برخی از منابع عربی تاکید کردند که بازگشت سفرای سه کشور مذکور به دوحه همچنان در حالت تعلیق است.

به گزارش این روزنامه، کمیته های فنی برخاسته از معاهده ریاض، چراغ سبز پایبندی قطر به این معاهده را نشان داده اند که در واقع به معنای اعطای فرصت بیشتر برای حل اختلافات است.

بنا بر این گزارش، اختلاف کشورهای عربستان، بحرین و امارات با قطر تا کنون حل نشده است؛ به ویژه اینکه دوحه صورت جلسه کمیته فنی وابسته به معاهده ریاض را امضا نکرده است که این مسئله نیز از تداوم اختلافات اساسی حکایت دارد که مانع از دستیابی به راه حل نهایی می شود.

الشرق الاوسط ادامه داد: با وجود اینکه وزرای خارجه کویت و عمان درخصوص احتمال بازگشت سفرای عربستان، امارات و بحرین به دوحه اظهاراتی داشته اند، ولی برخی از منابع تاکید کردند که هیچ تصمیمی مبنی بر بازگشت سفرا به قطر وجود ندارد؛ زیرا این اختلافات هرگز حل نشده است.

این در حالی است که نشست شورای وزرای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس روز گذشته در جده بدون هیچ راه حل ملموسی برای پایان دادن این اختلافات به پایان رسید.

به گزارش این روزنامه، «شیخ صباح خالد الحمد» نیز فقط از وضع اصول و معیارهایی خبر داد که بر اساس آن باید شائبه روابط میان این کشورها با دوحه هر چه سریعتر از بین برود.

این در حالی است که عربستان و قطر به علت نوع نگاه متفاوت آنها به مدیریت پرونده های منطقه ای و روابط با گروه اخوان المسلمین دچار اختلاف شدید شده اند.

کلید واژه ها: قطر دوحه


نظر شما :