مشکلات کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس با قطر حل شد

۰۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۳۷۷۰۴ سرخط اخبار

در حالی که شورای همکاری خلیج فارس با تعیین فرستاده ای به یمن برای پیگیری اجرای طرح این شورا موافقت کردند، وزیر خارجه عمان اعلام کرد که مشکلات و اختلافات میان کشورهای شورای همکاری با قطر کاملاً حل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شورای همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس در نشست وزارتی خود که روز شنبه در جده برگزار شد با تعیین فرستاده ای از کشورهای حوزه خلیج فارس به یمن برای پیگیری اجرایی طرح شورای همکاری موافقت کردند.

در همین حال عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درپایان نشست وزارتی که وزیر خارجه یمن نیز در آن حضورداشت بر ادامه حمایت های سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشورها از یمن و تلاش های عبدربه منصورهادی، رئیس جمهوری یمن تأکید کردند.

همزمان صباح خالد الحمد الصباح، وزیر خارجه کویت اعلام کرد که کشورهای این شورا از امنیت و ثبات در یمن حمایت می کنند.

از سوی دیگر با پایان نشست وزاری خارجه شورای همکاری خلیج فارس در جده، یوسف بن العلوی، وزیر خارجه عمان اعلام کرد که مشکلات میان عربستان، امارات و بحرین با قطر حل شده است و سفیران این سه کشوربه دوحه باز می گردند.

یوسف العلوی زمانی را برای بازگشت سفیران مشخص نکرد و توضیح کاملی را از آنچه که در کاخ کنفرانس ها در جده صورت گرفته است ارائه نداد.

همزمان وزیر خارجه کویت اعلام کرد که وزرای شورای همکاری خلیج فارس توافق کردند که مشکلات میان کشورهای این شورا را جهت مقابله با چالش ها در منطقه مرتفع سازند.

وی تأکید کرد که وزرای شورای همکاری خلیج فارس در نشست خود توافق کردند که باید مشکلات میان عربستان و امارات و بحرین با قطر مرتفع شود.

کلید واژه ها: شورای همکاری خلیج فارس


نظر شما :