ظریف وارد رم شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۸ کد : ۱۹۳۷۸۵۲ سرخط اخبار

عصر ایران نوشت:

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه به دعوت وزیرخارجه ایتالیا و برای دیدار و گفت و گو با مقام های ایتالیایی وارد رم شد.

ظریف به دعوت ˈفدریکا موگرینیˈ همتای ایتالیایی و نماینده آتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رم سفر کرده و قرار است در باره موضوعات دوجانبه، برنامه هسته ای و تحولات منطقه ای با وی دیدار و گفت و گو کند.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که به همراه معاونانش از روز دوشنبه گذشته سفر به سه کشور اروپایی بلژیک، لوکزامبورگ و ایتالیا را آغاز کرده است در دیدار اخیر با ˈکاترین اشتونˈ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل، در خصوص نحوه پیگیری و ادامه مذاکرات هسته ایران و 1+5 مذاکره کرد.

ظریف روز چهارشنبه با موگرینی وزیر خارجه جوان ایتالیا که از ماه نوامبر آینده جانشین خانم آشتون خواهد شد دیدار و گفت و گو می کند.

موگرینی که تا ماه نوامبر آینده، زمان تشکیل کمیسیون اروپا، همچنان وزیر خارجه ایتالیا است ، همواره در جهت حل مساله هسته ای ایران ابراز خوشبینی کرده و معتقد است پس از دستیابی به یک توافق نهایی، اوضاع در منطقه خاورمیانه نیز تغییر خواهد کرد. وی همچنین تاکید دارد که ایران می تواند نقشی مثبت در ثبات منطقه خاورمیانه ایفا کند.

وزیر خارجه ایتالیا روز دوشنبه گذشته در نخستین اظهارات خود به عنوان جانشین کاترین اشتون در مسوولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا و در آستانه سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به کشورش نسبت به رسیدن به یک توافق جامع میان ایران و 1+5 در خصوص برنامه هسته ای صلح آمیز تا ماه نوامبر 2014 ابراز امیدواری کرد.

کلید واژه ها: ایتالیا


نظر شما :