هلاکت سرکرده احرار الشام

۱۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۳۸۱۳۰ سرخط اخبار

منابع سوری از هلاکت سرکرده گروه شورشی "احرار الشام" و ده ها تن از دیگر رهبران این گروه در انفجاری انتحاری در سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع سوری اعلام کردند که بر اثر انفجار یک عامل انتحاری که تجمع رهبران گروه "احرار الشام" در نزدیکی شهرک رام حمدان در ریف ادلب سوریه را هدف قرار داده بود ابوعبدالله حموی، سرکرده این گروه و چند تن از رهبران آن به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که شبکه الجزیره گزارش داده است این انفجار ناشی از انفجار بمب دست ساز حاوی گاز سمی بود که در ریف ادلب رخ داد.

همچنین به گزارش این شبکه خبری، عبدالله حموی و بیش از 45 رهبر دیگر گروه احرار الشام از جمله رهبران نظامی آن در استان های حلب، الرقه و ادلب در این انفجار کشته شدند.

منابعی در گروه جبهه اسلامی اعلام کردند که این انفجار ناشی از یک عملیات انتحاری بوده و از احتمال استفاده از مواد شیمیایی سمی در این حمله خبر می دهند.

به گزارش این منابع، این انفجار از اثنای برگزاری نشست رهبران احرار الشام در ریف ادلب رخ داد.

از سوی دیگر، ارتش سوریه کنترل شهر خطاب و منطقه زوربلحسین در ریف حماة و همچنین منطقه زور القصیعه و روستای خربه الحجامة را پس از درگیری های شدید با افراد مسلح النصره و دیگر گروه های مسلح به دست گرفت.

به گزارش منابع، ارتش سوریه به سمت منطقه جوبر در شرق دمشق پیشروی کرده و توانسته بمب های دست ساز افراد مسلح را خنثی کند و در درگیری های ارتش با افراد مسلح تعداد زیادی از این افراد کشته شدند.

کلید واژه ها: ادلب


نظر شما :