کلینتون: داعش از القاعده خطرناک‌تر است

۱۷ مهر ۱۳۹۳ | ۲۱:۴۷ کد : ۱۹۳۹۴۱۶ سرخط اخبار

در ادامه دعاوی مقامات آمریکایی و بزرگنمایی خطر گروه تروریستی داعش، هیلاری کلینتون خطر داعش را به مراتب جدی تر از سلف آن، القاعده خواند.

به گزارش فارس در ادامه بزرگنمایی مقامات آمریکایی از خطر گروه تروریستی داعش و احتمال تهدید امنیت ملی آمریکا «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گروه داعش را به مراتب خطرناک تر از القاعده خوانده و مدعی شده است که این گروه در صورت عدم توقف پیشروی هایش می تواند تهدیدی جدی علیه آمریکا و سایر کشورهای غربی تلقی شود.

بنا بر گزارش روزنامه واشنگتن پست کلینتون که روز چهارشنبه در جمع اعضاء باشگاه اقتصادی شیکاگو حاضر شده بود گفت: « تهدید داعش تهدیدی جدی است، زیرا این گروه بهترین منابع مالی و حرفه ای ترین و منحصر به فردترین نیروهای نظامی را در مقایسه با سایر گروه ها در اختیار دارند.» وی در مقایسه داعش با القاعده گفت: «داعش به شدت از القاعده ثروتندتر و پیشرفته تر است.»

کلینتون این بار در سخنان خود به دفاع از اوباما پرداخت و تصمیم رئیس جمهور مبنی بر حمله به مواضع داعش در سوریه و عراق را تایید کرد. کلینتون مدعی شد که این گروه تروریستی اگر از توانایی و امکانات لازم برخوردار باشد، آمریکا را نیز هدف قرار خواهد داد.

این مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا در سخنان خود پیش بینی کرد که کنگره پس از برگزاری مجدد جلسات خود بعد از انتخابات چهارم نوامبر به احتمال زیاد به اقدامات قانون گذاری در خصوص مبارزه با داعش خواهد پرداخت.

موضوعات دیگر از جمله مباحث اقتصادی و وضعیت نظام آموزشی نیز از دیگر مواردی بود که کلینتون در این سخنرانی بدان اشاره کرد. هم اکنون کلینتون مطر ح ترین چهره حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 است.

سخنان مقامات آمریکایی در خصوص خطر گروه تروریستی داعش و لزوم مبارزه با آن در حالی صورت می گیرد که تروریست های داعش تسلیحات ساخت آمریکا را در دست دارند. با آغاز جنگ داخلی در سوریه مقامات غربی و در راس آن مقامات آمریکایی به سودای سقوط دولت بشار اسد به حمایت از شورشیان سوری و تسلیح آنها پرداختند. داعش نیز بخشی از همین نیروهای شورشی را تشکیل می داد. از زمان حمله تروریست های داعش به موصل تا کنون، هزاران شهروند بی گناه عراقی و سوری کشته شده اند.

 

کلید واژه ها: کلینتون القاعده


نظر شما :