رسوایی مشابه واترگیت در انتظار اوباما

۰۵ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۰ کد : ۱۹۱۰۷۷۲ سرخط اخبار
در حالی که اوباما، مبارزه با تروریسم را به عنوان یکی از مهم ترین اهداف خود در دوره دوم ریاست جمهوری عنوان کرده است براساس یک گزارش جدید، واشنگتن به رغم دشمنی آشکار با القاعده هر جا که منافعش اقتضا کند از این گروه رادیکال برای دامن زدن به ناآرامی ها استفاده می کند.طبق این گزارش، عملیات های تروریستی و اسناد رسمی نشان می دهد سازمان افراطی القاعده با گروه های شورشی که با حمایت آمریکا و متحدانش بر ضد دولت سوریه می جنگند همکاری می کنند.
 
به گزارش پرس تی وی،روسای جمهور آمریکا در یک قرن گذشته در دور دوم زمامداری خود با مشکلات و مسائل ناامید کننده زیادی مواجه شده اند و به میزان بیش تری در معرض رسوایی قرار گرفته اند.
 
در همین حال، سیاست خارجی اوباما نیز به میزان زیادی بر پایه حمایت از آن دسته از گروه های شبه نظامی استوار است که القاعده را به تصویر می کشند. کاملا واضح است که دور دوم ریاست جمهوری اوباما بسیار حساس است چرا که وی در استفاده از گروه های تروریستی از تمامی روسای جمهور پیشین این کشور بهتر عمل کرده است.
 
دولت اوباما با ارائه حمایت های تدارکاتی و ترابری، ارسال سلاح و مساعدت مالی و حتی کمک دیپلماتیک پنتاگون و وزارت خارجه این کشور به شبه نظامیان القاعده از آنان استقبال کرده است.
 
این تناقض آشکار در سیاست خارجی آمریکا که اوایل سال ۲۰۱۱ شکل گرفت در حال حاضر به مرحله ای حساس و بحرانی رسیده است.
 
در ادامه این گزارش آمده است در مورد حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی که ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲ و در زمان کنترل لیبی از سوی القاعده روی داد و به کشته شدن کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا در لیبی انجامید نیز طرفداران میت رامنی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنتاگون و سازمان سیا به طور عمده ای نقش داشتند.
 
طبق این گزارش، مسئولیت اصلی کنسولگری آمریکا در بنغازی حفظ روابط با سازمان القاعده بود تا تردد آن ها از ترکیه به سوریه را هماهنگ کنند و هر گونه تحقیق و بررسی جدی این حادثه به منزله ریسک و خطری به شمار می رفت که ممکن بود به افشای روابط سفیر آمریکا و این گروه تروریستی منجر شود.
 
اقدامات اخیر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز نشان می دهد اطلاعات وی درباره سیاست دولت اوباما در زمینه همکاری با القاعده به حدی است که کلینتون را از احتمال قرار گرفتن در معرض رسوایی مشابه واترگیت نگران می کند.
 
بر اساس این گزارش، کلینتون اخیرا با تمارض از شرکت در جلسه ادای شهادت درباره حمله به کنسولگری آمریکا که قرار بود در سنا برگزار شود سر باز زد، این در حالی است که سوزان رایس در پی تلاش برای پنهان کردن حضور تروریست های القاعده در بنغازی فرصت تصاحب پست وزرات خارجه را از دست داد.
 
زندگی فردی اوباما نیز می توانست مشکلات زیادی را برای وی در دور دوم مبارزات انتخاباتی فراهم کند. با این وجود این مساله اتفاق نیفتاد.
 
در حال حاضر نیز اگر اوباما با حملات جدی مواجه باشد این حقیقت که وی از همراهی زیادی در کنگره برخوردار نیست ممکن است تا حدی برایش دردسرساز شود. در نتیجه، اوباما استرس زیادی را تحمل می کند و به طور افراطی به سیگار کشیدن ادامه می دهد.
 
اگر یک رسوایی سیاسی به شکست اوباما منجر شود وی احتمالا با برخورد ناخوشایند قضات دیوان عالی آمریکا مواجه خواهد شد. یکی از اهداف احتمالی نیز میشله اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که به صرف پول های پرداختی مالیات دهندگان امریکایی برای خود، دختران و دوستانش معروف است.
 
نقش اولیور نورث در رسوایی موسوم به «ایران-کنترا» ممکن است در آینده نزدیک سایر مقام های آمریکا از جمله جان او برنن، مشاور ضد تروریسم اوباما و توماس ای دونیلون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا را نیز به دردسر بیندازد.
 
رابرت اس فورد، از مقام های ارشد وزارت خارجه آمریکا که از استراتژی جان نگروپونته در زمینه جنگ های نامتقارن پیروی می کند نیز ممکن است در تله رسوایی بیفتد.
 
هیلاری کلینتون از سوی یک گروه ارتجاعی و رادیکال هدف قرار گرفت که افرادی نظیر تئودور اوسلون، قاضی فدرال، کلارنس توماس، دستیار قضایی دیوان عالی امریکا، لارنس سیلبرمن، قاضی ارشد فدرال در دادگاه فرجام خواهی امریکا و رابرت بورک، دادستان سابق را در برمی گیرد.
 
در پایان این گزارش آمده است باید به اوباما یادآوری شود که حمله وی به طرح ها و حقوق امنیت عمومی ممکن است حمایتی که در خصوص رسوایی های احتمالی آتی ممکن است از کنگره دریافت کند را به نحو مخربی تضعیف کند.

کلید واژه ها: آمریکا اوباما القاعده رسوایی کلینتون


نظر شما :