اوباما: دلم برای کلینتون تنگ می‌شود

۰۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۱:۲۰ کد : ۱۹۱۲۱۵۹ سرخط اخبار

رئیس جمهوری آمریکا در برنامه «۶۰ دقیقه» یک شبکه آمریکایی که با حضور وزیر خارجه این کشور برگزار شد، ضمن تحسین از او و خدمات ۴ ساله اش گفت: کاش کلینتون درنگ می کرد، من دلم برای او تنگ می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در برنامه «60 دقیقه» در اتاق آبی کاخ سفید در واشنگتن با حضور «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که کلینتون یکی از صمیمی ترین و نزدیک ترین مشاوران وی است و ضمن تحسین وی تأکید کرد نقش آمریکا در جهان منجر شده تا وزیر خارجه کنونی آمریکا که زمانی رقیب انتخاباتی او بود، هم اکنون به یکی از دیپلمات های عالیرتبه آمریکا در زمانی تبدیل شود که اوباما با اقتصاد شکننده در کشورش مواجه است.

اوباما و کلینتون در حین یک مصاحبه مشترک که از شبکه «سی بی اس» پخش شد، زمانیکه درباره همکاری با یکدیگر صحبت می کردند، لبخند می زدند و اوباما اعلام کرد که ترجیح می دهد کلینتون بعد از پایان دوره ریاست جمهوری او در انتخابات 2016 ریاست جمهوری شرکت کند و جانشین او شود.

کلینتون به زودی کابینه اوباما را ترک می کند و در این برنامه تلویزیونی گفت: رئیس جمهور و من به شدت به آنچه که قرار است در آینده برای کشور ما پیش آید، اهمیت می دهند و من فکر نمی کنم، من و او بتوانیم درباره آنچه که قرار است فردا یا سال آینده رخ بدهد، پیش بینی کنیم.

اوباما پیشنهاد کرده بود در حالیکه کلینتون در حال ترک کابینه او است، این مصاحبه مشترک انجام شود و در این مصاحبه به شدت از کلینتون تعریف و تمجید کرد و گفت که او یک دوست و یک استعداده خارق العاده است و همچنین، نظم، استقامت و توجه و توانایی طرح ریزی او را تحسین کرد.

در زمینه احتمال ورود کلینتون به عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، مشاورانش تأکید کردند که او تصمیمی برای چنین کاری ندارد اما مقامات دموکرات آمریکا اعلام کرده اند که در صورتیکه کلینتون تصمیم بگیرد در این رقابت ها شرکت کند از او حمایت می کنند.

اوباما و کلینتون وقتی درباره آینده سیاسی مورد سوال قرار گرفتند، خندیدند و اوباما زمانیکه درباره ریاست جمهور کلینتون از او سوال شد، پاسخ داد: شما بچه های مطبوعات اصلاح نشدنی هستید. من فقط 4 روز پیش تحلیف شدم و شما الان دارید درباره 4 سال دیگر از من سوال می پرسید.

رئیس جمهوری آمریکا در توضیح اینکه به چه دلیل اصرار دارد که کلینتون وزیر خارجه او باشد، گفت: کلینتون همچنین یک چهره جهانی است. من فکر می کنم که این مسئله در صحنه بین المللی حائز اهمیت باشد.

اوباما ادامه داد: انتقال قدرت ها در تمامی جهان به وقوع می پیوندد. ما نمی توانم تمامی جنبه های انتقال قدرت را کنترل کنیم. کار من محافظت از آمریکا و تعامل با کشورهایی است که بتواند تفاوت ایجاد کند.

وی در برنامه 60 دقیقه از کلینتون به دلیل کمک به دسته بندی آنچه که آمریکا می تواند و نمی تواند انجام دهد، تشکر کرد و گفت: این یک همکاری فوق العاده در 4 سال گذشته بوده است. دلم برایش تنگ می شود. ای کاش درنگ می کرد اما من نمی توانم از تمایل او برای لحظه ای آرامش مضایقه کنم.

کلید واژه ها: کلینتون آمریکا وزیر خارجه اوباما ریاست


نظر شما :