اخراج پسر جو بایدن از نیروی دریایی آمریکا

۲۶ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۹۳۹۷۰۱ سرخط اخبار

هانتر بایدن، پسر جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا از نیروی دریایی این کشور اخراج شده است. بنا بر اخبار تأیید نشده تست مواد مخدر او مثبت بوده است. هانتر بایدن از این واقعه ابراز تأسف و شرمندگی کرده است.

به گزارش دویچه وله، هانتر بایدن، پسر ارشد جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا از نیروی دریایی آمریکا اخراج شده است. هانتر بایدن که ۴۴ سال دارد تحصیل کرده رشته حقوق و وکیل است.

او در مورد اخراج خود از نیروی دریایی گفته است: «خدمت در نیروی دریایی افتخار زندگی من بود و من عمیقأ متأسف و شرمنده هستم که رفتارم موجب اخراج من شده است.» هانتر بایدن البته در این موضع گیری روشن نکرده است که چه رفتاری موجب اخراج او از نیروی دریایی ارتش آمریکا شده است.

بنا بر اخبار تأیید نشده مثبت بودن یک "تست مواد مخدر" دلیل اخراج هانتر بایدن از ارتش بوده است. از قرار در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی تست کوکائین بایدن مثبت بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز و روزنامه "وال استریت ژورنال" بایدن در ماه فوریه سال ۲۰۱۴ میلادی از نیروی دریایی اخراج شده است. یک سخنگوی نیروی دریایی ضمن تأیید اخراج او در این تاریخ، از اعلام دلیل اخراج هانتر بایدن خودداری کرده است. دلیل این خودداری حفظ حریم خصوصی افراد عنوان شده است.

هانتر بایدن نیز اعلام کرده که به تصمیم نیروی دریایی احترام می گذارد و اکنون "با عشق و حمایت خانواد ه تنها به پیش رو می نگرد."

پسر دردسرساز مرد شماره دو
هانتر بایدن سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان ذخیره وارد نیروی دریایی ارتش آمریکا شد.

او ماه مه سال ۲۰۱۳ عهد ه دار پستی در بخش روابط عمومی نیروی دریایی در ایالات ویرجینیا شد.

پسر جو بایدن هرچند که فارغ التحصیل آکادمی نیروی دریایی نیست، اما در چهارچوب برنامه ای که قرار است امکان ورود "نیروهای غیرنظامی با توانایی های ویژه" را به ارتش آمریکا فراهم کند، در نیروی دریایی پذیرفته شد.

نیروهای ذخیره نیروی دریایی ارتش آمریکا یک آخر هفته در هر ماه و دو هفته در هر سال در این نیرو خدمت می کنند.

جیل بایدن، مادر هانتر بایدن زمان پذیرش او در این نیرو گفته بود که پسرش پا جای پای پدربزرگ خود گذاشته که او هم در نیروی دریایی خدمت کرده بود.

جیل و جو بایدن همواره گفته اند از اینکه به یک خانواده ارتشی تعلق دارند افتخار می کنند. بیو بایدن، دومین پسر آنها نیز در ارتش خدمت می کند او یک سال در عراق در مأموریت بوده است.

جو بایدن تاکنون از هر گونه اظهار نظر در مورد اخراج پسرش از نیروی دریایی خودداری کرده است. دفتر او تمامی پرسش های مطرح شده در این زمینه را به وکیل هانتر بایدن ارجاع داده است.

هانتر بایدن پیشتر به دلیل عضویت در هیئت رئیسه شرکت حفاری نفت و گاز اوکراین (بوریسما) مورد انتقاد تندروهای روس قرار گرفته بود. روس ها از حضور فرزند جون بایدن در هیات مدیره بوریسما به عنوان حربه تبلیغاتی استفاده کردند.

انتخاب هانتر بایدن در هیئت رئیسه شرکت بوریسما همزمان با حمایت آمریکا از اوکراین در بحبوحه درگیر های اوکراین و روسیه، آن زمان نیز انتقاداتی را متوجه جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا کرد.

کلید واژه ها: بایدن هانتر بایدن جو بایدن ارتش آمریکا


نظر شما :