هشدار دولت اسپانیا به کاتالونیا

۱۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۴۰۴۹۷ سرخط اخبار

 یک مقام رسمی دولت اسپانیا امروز پنج شنبه هشدار داد که دولت منطقه ای کاتالونیا از استفاده از منابع عمومی در برگزاری همه پرسی نمادین استقلال این منطقه منع شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که دولت کاتالونیا قصد دارد بدون توجه به مخالفت دادگاه قانون اساسی اسپانیا همه پرسی غیر رسمی و نمادین استقلال این منطقه را روز یکشنبه آینده برگزار کند یک مقام رسمی دولت مادرید نسبت به استفاده مقام های کاتالونیا از منابع عمومی برای برگزاری این همه پرسی هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، دادگاه قانون اساسی اسپانیا روز سه شنبه به دولت کاتالونیا دستور داد تا برگزاری همه پرسی استقلال را لغو کند ولی آرتور ماس رهبر کاتالونیا قول داده است تا این همه پرسی در روز یکشنبه 9 نوامبر برگزار خواهد شد.

این همه پرسی قرار است توسط افراد داوطلب برگزار شود. نماینده دولت مرکزی اسپانیا در نامه ای به دولت کاتالونیا هشدار داده است که "تلاش ها برای استفاده از منابع عمومی و دولتی برای برگزاری همه پرسی یا سایر اقدامات مربوط به آن می تواند بر خلاف رای دادگاه قانون اساسی تلقی شود."

دولت اسپانیا همچنین از آرتور ماس خواسته است تا جلوی نقض تصمیم و دستور دادگاه قانون اساسی را بگیرد.بر اساس نظرسنجی موسسه متروسکوپیا در ماه اکتبر، 44 درصد کاتالان ها قصد شرکت در همه پرسی استقلال را دارند و 42 درصد آنها نیز از خودمختاری این منطقه حمایت می کنند.

کاتالونیا یک منطقه ثروتمند در شمال شرق اسپانیا است که زبان و فرهنگ خاص خود را دارد. بحران اقتصادی اسپانیا موجب تشدید تحرکات مردم این منطقه برای استقلال از این کشور در ده سال گذشته شده است

کلید واژه ها: اسپانیا کاتالونیا دادگاه قانون اساسی


نظر شما :