الازهر: قرآن به دست گرفتن سلفی‌ها شبیه فتنه صفین است

۰۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۴۱۴۱۲ سرخط اخبار

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یک مبلغ سلفی بی اعتقادی خود به قرآن کریم را به اثبات رساند. یک روز بعد از سرکوب تظاهرات هفتم آذر مردم مصر توسط ارتش این کشور، منابع خبری فاش کردند یک مبلغ سلفی در واکنش به دعوت مخالفان دولت مصر که خواستار تظاهرات مردم در اعتراض به حاکمیت ژنرال ها در روز هفتم آذر شده و از مردم خواسته بودند قرآن به دست در این تظاهرات شرکت کنند، یک مبلغ سلفی به نام "مظهر شاهین" از الازهر خواست اجازه صدور فتوایی را بدهد که براساس آن نیروهای امنیت مصری حق داشته باشند قرآن را در خلال این تظاهرات لگدکوب کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که "اگر قرآن از دست تظاهر کنندگان بر روی زمین افتاد و نیروهای امنیتی بر روی آن راه رفتند، حکمش چیست؟" اعلام کرد این کار جایز است. وی مدعی شد الازهر از نیروهای امنیتی در برابر تظاهرات کنندگان حمایت می کند، چون اگر نیروهای امنیتی از روی قرآن راه نروند و به تعقیب تظاهرات کنندگان نپردازند، باعث اخلال در امنیت می شود. دانشگاه الازهر مصر نیز هفته گذشته درباره پیامدهای تظاهرات روز 7 آذر هشدار داده و آن را تکرار فتنه صفین نامیده بود.

 در بیانیه الازهر آمده بود: "به دست گرفتن قرآن اقدامی برای فتنه انگیزی و یادآور فتنه صفین است؛ فتنه ای که عواقب آن تا امروز ادامه دارد."

کلید واژه ها: الازهر


نظر شما :