هیگل: با اوباما اختلاف جدی نداشتیم

۱۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۴۱۶۰۵ سرخط اخبار

«چاگ هیگل» وزیر دفاع ایالات متحده که چندی پیش از این سمت کناره گیری کرد، دیروز در پی اظهارنظر درباره کناره گیری اش گفت که «اختلاف جدی» با آقای رییس جمهور نداشته است.

به گزارش فارس، «چاگ هیگل» وزیر دفاع پیشین ایالات متحده که چندی پیش از این سمت کناره گیری کرد، دیروز (پنجشنبه) در پی اظهارنظر درباره کناره گیری اش گفت که «اختلاف جدی» با آقای رییس جمهور نداشته است.

هیگل که روز گذشته، برای نخستین بار از تاریخ 24 نوامبر، به پرسش ها درباره کناره گیری اش پاسخ می گفت، اظهار داشت که «زمان برای این کار فرا رسیده بود».

هنگامی که «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا، کناره گیری هیگل را اعلام کرد، با «نمونه» خطاب کردن سناتور پیشین حزب جمهوری خواه و رئیس پنتاگون، اینگونه نشان داد که کناره گیری تصمیم هیگل بوده است. وی افزود هیگل به او گفته است که «مشخص است که ... زمان مناسب برای پایان دادن به خدماتش فرارسیده است».

این در حالی است که پیش از این هیگل گفته بود که تحت فشار دولت اوباما و کمتر از دو سال از زمانی که ریاست پنتاگون را برعهده گرفته بود، مجبور به استعفا شده و درباره راهبرد دولت آمریکا در خصوص عراق و سوریه و عدم نفوذ خود بر فرآیند تصمیم گیری درباره این مسئله ابراز ناراحتی کرده بود.

بنا بر اعلان رسمی کاخ سفید، اوباما بنا دارد امروز (جمعه)، جانشین هیگل را معرفی کند. شبکه سی ان ان به نقل از برخی منابع خبر داد که «اشتون کارتر» به احتمال زیاد به عنوان نامزد وزارت دفاع آمریکا معرفی می شود.

منابع دولت آمریکا پیشتر خبر داده بودند که اوباما بر روی لیستی از نامزدهای احتمالی کار می کند که «اشتون کارتر» معاون سابق وزیر دفاع آمریکا، جلودار این لیست برای احراز سمت ریاست پنتاگون است. کارتر از اکتبر 2011 تا دسامبر 2013 بعنوان معاون وزیر دفاع آمریکا فعالیت کرد و پیش از آن بعنوان خریدار ارشد تسلیحات پنتاگون بود.

کلید واژه ها: هیگل پنتاگون


نظر شما :