اوباما: می‌خواهیم داعش را از بین ببریم

۲۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۹۴۱۹۶۰ سرخط اخبار
رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با حضور در جمع گروهی از نظامیان این کشور، گفت واشنگتن به دنبال نابودی کامل گروه تروریستی «داعش» است، چراکه این گروه آمریکا را تهدید کرده است.
 
به گزارش فارس، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با بیان اینکه گروه تروریستی «داعش» تهدیدی برای این کشور است، مدعی شد واشنگتن به دنبال نابودی این گروه است.
 
اوباما که در جمع صدها نفر از نظامیان آمریکایی در پایگاه نظامی «فورت دیکس» ایالت «نیوجرسی» صحبت می کرد، با بیان اینکه ائتلاف تحت رهبری آمریکا، هیچ پناهنگاه امنی برای داعش نمی گذارد، گفت: «اشتباه نکنید. ائتلاف ما نمی خواهد این سازمان وحشی تروریستی را تضعیف کند. ما می خواهیم آن ها را نابود کنیم.»
 
رئیس جمهور آمریکا روز 10 سپتامبر پس از انتشار ویدئوهایی از کشته شدن اتباع این کشور توسط داعش، طی نطقی تلویزیونی از برنامه واشنگتن برای تشکیل ائتلافی جهانی جهت «تضعیف و نهایتا نابودی» داعش خبر داد. ائتلاف تحت رهبری آمریکا به همین بهانه، حملات هوایی متعددی را در عراق و سوریه ترتیب داده است.
 
به نوشته خبرگزاری رویترز، اوباما با بیان اینکه حملات جنگنده های ائتلاف به نابودی صدها خودرو و تانک داعش منجر شده، گفت: «داریم آن ها را در هم می کوبیم. آن ها فکر می کنند که می توانند پیروزی هایی سریع به دست آوردند، اما هدف ما بلندمدت است. ما دست بر نمی داریم. آمریکا را تهدید کردید، پس پناهگاه امنی نخواهید داشت. مثل تروریست ها و ظالمان حقیر قبلی، شما را هم پیدا می کنیم و جهان شما را پشت سر گذاشته و به پیش می رود.»
 
در چهار سالی که از بحران سوریه می گذرد، آمریکا اصلی ترین پشتیبان غربی گروه های تروریستی فعال در سوریه بوده است. گزارش های منتشر شده در رسانه های غربی نشان می دهد بخش اعظم تسلیحات ارسال شده برای گروه هایی که آمریکا آن ها را «میانه رو» می خواند، نهایتا به دست داعش یا گروه تروریستی «جبهه النصره» رسیده است.
 
رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی روز دوشنبه، با بیان اینکه این کشور در راستای پایان مأموریت جنگی تا پایان سال در افغانستان حرکت می کند، گفت: «افغانستان هنوز هم جای خطرناکی است.»
 
دولت آمریکا دو ماه قبل با امضای پیمان امنیتی با افغانستان، این امکان را یافت تا هزاران نیروی نظامی خود را به بهانه آموزش نیروهای امنیتی افغان، همچنان در این کشور نگه دارد.

نظر شما :