اردوغان هیتلری جدید است

۲۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۵ کد : ۱۹۴۱۹۷۵ سرخط اخبار

یک روزنامه ترکی با هدفمند خواندن، اقدام اخیر آنکارا در دستگیری شماری از خبرنگاران ترکیه، رئیس جمهور این کشور را «هیتلر» جدید خواند.

به گزارش فارس،یک روزنامه ترکیه ای، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور را در پی دستگیری اخیر شماری از روزنامه نگاران،«هیتلر جدید» توصیف کرد.

روزنامه ترکی «الطرف» در پی اقدام آنکارا در دستگیری شماری از خبرنگاران ترکیه، با کودتای رسانه ای خواندن اقدام اردوغان، درباره سانسور خبرنگاران و ساکت کردن آنها هشدار داد و نوشت:  اردوغان، هیتلری جدید است و اقدامش علیه بزرگترین مجموعه رسانه ای در ترکیه یعنی مجموعه «سامان یولو» و روزنامه پر تیراژ «زمان» غیرقانونی است که با هدف ساکت کردن رسانه های آزاد و سرپوش گذاشتن بر رسوایی فساد و رشوه خواری بزرگ دولتش صورت گرفت.

پلیس ترکیه، یکشنبه (23 آذرماه) با حمله به یک ایستگاه تلویزیونی و دفتر روزنامه «زمان» نزدیک به «فتح الله گولن» واعظ، نویسنده و مدرس علوم اخلاقی و الهیات اهل ترکیه که در تبعیدی خودخواسته در پنسیلوانیای آمریکا زندگی می کند، ، عده ای را بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش، پلیس ترکیه در راستای این حمله عملیات همزمانی را در چندین منطقه مختلف استانبول و استان های هم جوار ترکیه انجام داد و شماری از افراد از جمله مسئولان اجرائی بلندپایه شبکه تلویزیونی نزدیک به گولن را بازداشت کرد.

اقدام پلیس ترکیه دو روز پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور ترکیه گولن را دشمن شماره یک دولت خود معرفی کرد و وی را به قرار داشتن در پس توطئه و کودتای ادعایی خود متهم کرد.

این در حالیست که فتح الله گولن نیز اردوغان را متهم به تبدیل کردن ترکیه به کشوری با حاکمیت فردی می کند.

به گفته گولن، ترکیه هم اکنون در داخل در حال تجزیه و قطبی شدن است و در خارج نیز هر روزه وجهه و اعتبار خود را از دست می دهد و تنهاتر می شود.

کلید واژه ها: گولن


نظر شما :