سه گزینه اصلی نامزدی نخست‌وزیری‌ تونس

۱۳ دی ۱۳۹۳ | ۰۵:۱۶ کد : ۱۹۴۲۶۰۸ سرخط اخبار

رایزنیها برای تشکیل کابینه آینده و انتخاب نخست وزیر آینده توسط رئیس جمهور جدید الباجی قائدالسبسی شروع شده است.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرنگار المیادین در تونس تصریح کرد"یاسین ابراهیم" وزیر حمل و نقل سابق ، "عبدالکریم الزبیدی" وزیر دفاع و همچنین" طیب البکوش" دبیر کل حزب ندای تونس از گزینه های مطرح برای به دست گیری منصب نخست وزیری تونس هستند.
 
رایزنیها برای تشکیل کابینه آینده و انتخاب نخست وزیر آینده توسط رئیس جمهور جدید الباجی قائدالسبسی شروع شده است . رئیس جمهور جدید ، محمد فاضل عمران رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمان یعنی حزب ندای تونس را به طور رسمی مامور رایزنی تشکیل کابینه کرده بود .
 
البته دشوار است بتوان امروز یا فردا در خصوص معرفی نخست وزیر جدید به توافق دست یافت اما در اواسط هفته به طور قطع نام نخست وزیر جدید مشخص خواهد شد .
 
وی گفت : اکنون چند اسم برای نخست وزیری مطرح است که از جمله آنها می توان به دو اسم که خارج از حزب ندای تونس هستند اشاره کرد که عبارتند از «یاسین ابراهیم» وزیر حمل و نقل سابق ، رئیس کنونی حزب آفاق تونس و دبیر کل حزب جمهوری سابق ،و فرد دیگر عبدالکریم الزبیدی وزیر دفاع است که تا دستیابی به منصب نخست وزیری در زمان گفتگوهای ملی سابق به رهبری مهدی جمعه یک چشم به هم زدن تا نخست وزیری فاصله داشت . شواهد و قراین البته حاکی از آن است که احتمالا یکی از این دو نفر نخست وزیر آینده خواهند بود .
 
همچنین نام "طیب البکوش" دبیر کل حزب ندای تونس نیز از گزینه های مطرح است و چه بسا که نخست وزیر آینده از خود حزب ندای تونس باشد .
رایزنیها میان حزب ندای تونس میان دو تیم ادامه دارد . یگ گروه خواستار آن هستند که نخست وزیر از هم حزبی های آنها باشد و گروهی دیگر تاکید دارند که نخست وزیر از خارج حزب باشد .

کلید واژه ها: تونس حزب ندای تونس


نظر شما :