رئیس‌جمهور ایتالیا استعفا کرد

۲۴ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۲ کد : ۱۹۴۳۰۹۳ سرخط اخبار

رئیس جمهور ایتالیا که از مدت ها پیش درصدد استعفای زودهنگام از مقام خود بود، سرانجام امروز چهارشنبه از سمت ریاست جمهوری استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس جمهور ایتالیا امروز چهارشنبه از سمت خود استعفا کرد.

بنابر اعلام خبرگزاری فرانسه، انتشار خبر استعفای «جیورجیو ناپولیتانو» رئیس جمهور ایتالیا در حالی صورت می گیرد که «متئو رنزی» رئیس شورای اروپا روز سه شنبه (دیروز) اعلام کرده بود که رئیس جمهور ایتالیا طی ساعات آینده از سمت خود استعفا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور 89 ساله ایتالیا از مدت ها پیش درصدد استعفای زودهنگام از مقام ریاست جمهوری بود.

وی در آوریل سال 2013 برای دومین بار از سوی احزاب سیاسی این کشور به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و در ابتدای ماه دسامبر گذشته اعلام کرد که در پایان ماه درباره استعفای زودهنگام خود از سمتش پیش از پایان دور دوم ریاست جمهوری ایتالیا تصمیم گیری خواهد کرد.

وی در آوریل 2013 با هدف تلاش به برقراری و ایجاد ثبات در ایتالیا و خروج این کشور از بحران سیاسی عمیق پذیرفت که برای دومین بار ریاست جمهوری ایتالیا را بر عهده گیرد اما در همان زمان نیز اعلام کرد که نمی تواند دور دوم ریاست جمهوری خود را به طور کامل به پایان برساند.

ایتالیا رسما تا 31 دسامبر 2014 رئیس دوره ای اتحادیه اروپا خواهد بود و لیتوانی از 13 ژانویه 2015 برای دوره بعدی ریاست این  اتحادیه را بر عهده گرفت.

کلید واژه ها: ایتالیا رئیس جمهور ایتالیا جمهور ایتالیا


نظر شما :