رایزنی تلفنی ظریف و هاموند

۲۷ دی ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۴۳۲۱۸ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان که در ژنو به سر می برد با همتای انگلیسی در گفت وگوی تلفنی آخرین تحولات هسته ای را مرور کرد و امروز هم به تهران بازمی گردد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در ژنو به سر می برد با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی خود در گفت وگویی تلفنی آخرین تحولات هسته ای را مرور کردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که روز چهارشنبه 24 دی ماه در رأس تیم مذاکره کننده هسته ای به منظور رایزنی با جان کری همتای آمریکایی و همچنین دیدار و گفت وگو با همتایان اروپایی راهی شهر ژنو شد، روز چهارشنبه گفت وگوهای فشرده ای با کری در شهر ژنو داشت.

مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان پنجشنبه ژنو را به مقصد برلین ترک کرد و در آنجا با فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات مرتبط با مذاکرات هسته ای به گفت وگو نشست.

وی سپس راهی بروکسل شد و با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کرد و روز جمعه هم به پاریس رفت و قبل از دیدار با لوران فابیوس همتای فرانسوی، گفت وگویی یک ساعته با جان کری که در پاریس به سر می برد انجام داد و سپس با فابیوس دیدار کرد. ظریف مجدداً به ژنو بازگشت.

وزیر خارجه ایران در پاریس اعلام کرده بود که در ژنو گفت وگوی تلفنی با همتایان خود در 1+5 خواهد داشت که در همین راستا با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به رایزنی تلفنی در خصوص آخرین تحولات هسته ای پرداخت و قرار است امروز به تهران بازگردد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز که روز گذشته در پاریس بود، شب گذشته به آمریکا بازگشت.

در حال حاضر نیز معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو در ادامه رایزنی های دو روز گذشته خود در حال گفت وگو هستند و قرار است ساعت 16 عراقچی و روانچی معاونان ظریف با هلگا اشمیت معاون موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کنند.

معاونان ظریف امشب هم با سرگئی ریابکوف معاون لاوروف و نماینده روسیه در 1+5 گفت وگو می کنند و نشست عمومی دوازدهمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره راه حل جامع هسته ای فردا (یکشنبه) در سطح معاونان و در شهر ژنو برگزار خواهد شد.

ایران و گروه 1+5 پیش از تمدید هفت ماه توافقنامه ژنو یک دور در شهر ژنو گفت وگو کردند و هشت دور در وین، یک دور در نیویورک و یک دور هم در عمان بر سر میز مذاکره به رایزنی پرداختند.

میزان و ظرفیت غنی سازی و نحوه لغو تحریم ها از جمله مهمترین موارد اختلافی بین دو طرف است.

سید عباس عراقچی امروز پیش از سومین روز رایزنی ها با هیأت آمریکایی با بیان اینکه مذاکرات کاملاً جدی است، گفت که اختلافات و فاصله ها هنوز وجود دارد و در صورتی که طرف مقابل اراده و حسن نیت داشته باشد حصول توافق امکانپذیر است.

کلید واژه ها: پاریس شهر ژنو


نظر شما :