توافق ‌7کشور‌ اروپایی برای‌ لغو‌ تحریم‌های‌ روسیه

۲۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۹۴۳۲۲۷ سرخط اخبار

 منابع خبری اعلام کردند هفت کشور اتحادیه اروپا قصد دارند از مساله برداشته شدن تحریم های اعمال شده از سوی غرب علیه روسیه حمایت کنند که شامل قبرس، جمهوری چک، فرانسه، ایتالیا، مجارستان و اسلواکی می شوند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه کریستن ساینس مانیتور، یک منبع خبری نزدیک به شورای اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرگزاری ایتارتاس اعلام داشته است که وزرای امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در نخستین نشست خود در سال 2015 که قرار است امروز 10 ژانویه برگزار شود در خصوص تحریم های روسیه تصمیمی نخواهند گرفت.

این منبع خبری دیپلماتیک اروپا اظهار کرد: مساله روسیه در دستور کار این نشست قرار داشته اما تصمیم گیری درباره اینکه آیا تحریم ها علیه روسیه لغو و یا تمدید شود قرار است در ماه مارس انجام شود.

این منبع خبری عنوان کرد که معتقد است احتمالا در این نشست در خصوص تخفیف تحریم ها علیه روسیه تصمیم گیری خواهد شد.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا پیشتر گزارش داده بود که اتحادیه اروپا آماده کاهش تحریم هایی که علیه روسیه اعمال شده، است.

این اطلاعات از روی یک سند تدوین شده توسط بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دست آمده است.

بر اساس گزارش ها، اتحادیه اروپا تمایل دارد در صورتی که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه موضع خود در قبال اوکراین را تغییر دهد اقدام به عادی سازی بخشی از روابط خود با روسیه کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از روسیه خواسته تا از حمایت از جدایی طلبان در شرق اوکراین دست بردارد و با اعمال نفوذ بر شورشیان در شرق اوکراین آنها را وادار به پایبندی به توافق آتش بس در اوکراین کند.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا اوکراین


نظر شما :