آخرین واکنش‌ها به درگذشت پادشاه عربستان

۰۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۹۴۳۴۶۷ سرخط اخبار
به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد رئیس جمهور فرانسه درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان را تسلیت گفت و روابط بین پاریس و ریاض را قوی توصیف کرد.
 
رئیس جمهور مصر و دبیرکل اتحادیه عرب نیز وفات ملک عبدالله را به امت عرب و اسلام تسلیت گفتند.
 
این شبکه افزود عبدالله دوم پادشاه اردن هم درگذشت ملک عبدالله را تسلیت گفت و برای شرکت در مراسم تشییع جنازه او ، سفر خود را به داووس نیمه کاره رها کرد.
 
بان کی مون : میراث پادشاه عربستان راه را به سوی صلح در خاورمیانه هموار خواهد کرد     
 
شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل محد گفت میراث عبد الله بن عبد العزیز پادشاه عربستان راه را به سوی صلح در خاورمیانه هموار خواهد کرد.
 
محمود عباس سه روز عزای عمومی اعلام کرد     
 
شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد در پی درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی در سرزمینهای فلسطینی اعلام کرد.
 
اوباما: ملک عبدالله، عامل ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از آن بود
 
باراک اوباما به دلیل مرگ ملک عبدالله، بیانیه ای را صادر کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با صدور بیانیه ای درگذشت ملک عبدالله را تسلیت گفته و او را رهبری «راسخ» نامیده است.
 
رئیس جمهوری آمریکا گفته است، ملک عبدالله، به اهمیت روابط عربستان سعودی و آمریکا ایمان راسخ داشت و عامل ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از آن بود.
 
جان کری: آمریکا دوست خودش را از دست داد
 
به گزارش فارس، نخست وزیر انگلیس در پیامی در صفحه توئیتر خود مرگ پادشاه عربستان را تسلیت گفت.
 
نخست وزیر هند هم طی پیامی مرگ پادشاه عربستان را به مقامات سعودی تسلیت گفت.
 
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز طی پیامی مرگ پادشاه عربستان را تسلیت گفت و تاکید کرد که واشنگتن دوست خودش را از دست داد.
 
سه روز عزای عمومی در امارات
 
«خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات عربی متحده مرگ «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی را تسلیت گفت و اظهار داشت جهان اسلام و عرب رهبری بزرگ و تاریخی را که تا آخرین لحظه عمرش در خدمت منطقه بود، از دست داد.
 
رئیس دولت امارات همچنین در این کشور 3 روز عزای عمومی اعلام کرد و دستور داد پرچم امارات طی این 3 روز در تمامی ادارات و ارگان های دولتی، سفارت خانه های و هیئت های دیپلماتیک این کشور در خارج به صورت نیمه برافراشته خواهد شد.
به گزارش ایسنا، نخست وزیر کانادا هم به درگذشت پادشاه عربستان واکنش نشان داد و گفت: ملک عبدالله مدافع سرسخت آشتی بود.

 

شبکه های ماهواره ای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و مصر از جمله شبکه های دولتی عربستان، کویت، بحرین و شبکه های ام.بی.سی، روتانا، سی.بی.سی و النهار در پی درگذشت ملک عبدالله، پخش برنامه های روتین خود را متوقف و با گذاشتن نوار سیاه رنگ در گوشه تصاویر خود، اقدام به پخش تلاوت قرآن کریم کردند. 

کلید واژه ها: ملک عبدالله درگذشت ملک عبدالله


( ۱ )

نظر شما :